Workers in Da Nang hope to have buses going into the industrial park

Nguyễn Linh |

Currently, the demand for bus travel among Da Nang workers is very high, but up to now, this locality still does not have a bus route operating in the industrial park.

From 2023 up to now, in Da Nang City, dozens of subsidized bus routes have been deployed to help people travel. However, after a year of implementation, very few people choose buses as their daily means of transportation.

In particular, in industrial parks , every day thousands of workers come to work, but most choose motorbikes as their main means of transportation.

According to some workers, the bus routes all stop outside the gate and fence of the industrial park, so to get to work, workers have to walk 20 minutes.

Mr. Nguyen Van Phu - Deputy Director of Daiwa Da Nang Co., Ltd. - informed that currently, there are many bus routes in the city but they mainly run outside routes, there are no routes running into the industrial park (passing by). businesses). This makes it impossible for workers to choose the bus to get to work.

"Around 4:30 p.m. every day is the time when workers leave their shifts, so the roads from the industrial park to main roads like road number 5 are very difficult to travel.

If bus routes are expanded to routes passing by businesses, it will help workers have more conditions to take the bus. This will also significantly reduce traffic congestion during overtime hours" - Mr. Nguyen Van Phu stated in fact.

Many businesses in Da Nang hope to have more bus routes going into the center of the industrial park. Photo: Nguyen Linh
Many businesses in Da Nang hope to have more bus routes going into the center of the industrial park. Photo: Nguyen Linh

At the conference "Removing difficulties and obstacles for businesses" organized by the Management Board of Hi-Tech Park and Industrial Parks of Da Nang City, Mr. Dang Nam Son - Deputy Director of the Department of Traffic and Transport of Da Nang City Nang - said that currently, there are 3 bus routes passing through the industrial park.

Route 8 passes through An Don industrial park (Ngo Quyen street), route 17 passes through Hoa Cam industrial park (Truong Son street), route 14 passes through Hoa Khanh industrial park (Au Co street, DT 601 road and Tel 602).

In particular, the organization of bus routes going deep into the industrial park The Department of Transport of Da Nang City has also assigned the Public Transport Signal Operations Center to survey and establish these routes.

"We are facing difficulties in businesses organizing shift work, so these bus routes must meet the needs of the majority while not affecting the operating time of bus routes on the general route.

Because when entering the road with businesses located in industrial zones, it takes a lot of time for the bus routes to operate" - Mr. Dang Nam Son said.

According to the Department of Transport of Da Nang City, this unit has also assigned the Public Transport Signal Operation Center to survey and propose to the management board of Da Nang High-Tech Park and industrial parks to coordinate. cooperate with Japanese businesses to jointly survey and operate bus routes in the near future, meeting the travel needs of workers.

Nguyễn Linh
TIN LIÊN QUAN

Đề xuất xây thêm Nhà văn hóa Lao động cho công nhân Đà Nẵng

Văn Trực |

Liên đoàn Lao Động thành phố Đà Nẵng đề xuất đầu tư xây dựng thêm 1 Nhà Văn hóa Lao động phía Đông thành phố.

Lao động biển ở Đà Nẵng khan hiếm, người trẻ tìm nghề trên bờ

Nguyễn Linh |

Theo Ban quản lý Âu thuyền và cảng cá Thọ Quang (TP Đà Nẵng), những năm gần đây, nghề đi biển của ngư dân Đà Nẵng trở nên khan hiếm lao động. Hầu hết các ngư dân đều đã ở độ tuổi trung niên, còn người trẻ thì tìm việc ở các nhà máy, xí nghiệp để mưu sinh.

Cầu nối của những công nhân xa nhà ở Đà Nẵng

Nguyễn Linh |

Phường Hòa Khánh Bắc (quận Liên Chiểu, TP Đà Nẵng) hiện có hàng chục nghìn công nhân và sinh viên từ nơi khác đến, vì vậy đây là khu vực được các cấp chính quyền quan tâm đảm bảo an ninh trật tự. Trong đó, với vai trò là Tổ trưởng Tổ công nhân tự quản số 1 và Tổ dân phố số 37 (phường Hòa Khánh Bắc), ông Nguyễn Thanh Dũng chính là chiếc cầu nối của cộng đồng dân cư nơi đây.

Vụ công trình làm nứt nhà dân ở Hà Nội, chính quyền nói gì?

NHÓM PV |

Theo chính quyền phường Quang Trung, hình ảnh công nhân đang làm việc tại công trình số nhà 19, ngõ 136/98 Tây Sơn là để hút nước phòng dịch sốt xuất huyết.

Triều Tiên cho nổ tung tuyến đường bộ nối với Hàn Quốc

Khánh Minh |

Triều Tiên cho nổ tung các tuyến đường nối với Hàn Quốc vốn từng được coi là biểu tượng của sự hợp tác liên Triều.

Thân tín của bà trùm ma túy Oanh "Hà" được trả công 15 tỉ

Việt Dũng |

Trong số hơn 626kg ma túy mua bán xuyên quốc gia do bà trùm Oanh "Hà" cầm đầu, Nguyễn Văn Nam có mặt hầu hết ở các chuyến hàng, nhận công hậu hĩnh.

Bất cập tiền công đức 2 đền ở Ninh Bình do nguồn thu quá lớn

NGUYỄN TRƯỜNG |

Ninh Bình - Những tồn tại, bất cập trong việc quản lý tiền công đức tại đền Dâu và đền Quán Cháo (thành phố Tam Điệp) là do nguồn thu quá lớn.

Chánh văn phòng hãng luật bị tố đe dọa, xúc phạm phụ nữ

TRÍ MINH |

Một chánh văn phòng hãng luật bị tố cáo có hành vi đe dọa, xúc phạm danh dự, nhân phẩm phụ nữ. Người dân đã trình báo sự việc tới cơ quan công an.

Đề xuất xây thêm Nhà văn hóa Lao động cho công nhân Đà Nẵng

Văn Trực |

Liên đoàn Lao Động thành phố Đà Nẵng đề xuất đầu tư xây dựng thêm 1 Nhà Văn hóa Lao động phía Đông thành phố.

Lao động biển ở Đà Nẵng khan hiếm, người trẻ tìm nghề trên bờ

Nguyễn Linh |

Theo Ban quản lý Âu thuyền và cảng cá Thọ Quang (TP Đà Nẵng), những năm gần đây, nghề đi biển của ngư dân Đà Nẵng trở nên khan hiếm lao động. Hầu hết các ngư dân đều đã ở độ tuổi trung niên, còn người trẻ thì tìm việc ở các nhà máy, xí nghiệp để mưu sinh.

Cầu nối của những công nhân xa nhà ở Đà Nẵng

Nguyễn Linh |

Phường Hòa Khánh Bắc (quận Liên Chiểu, TP Đà Nẵng) hiện có hàng chục nghìn công nhân và sinh viên từ nơi khác đến, vì vậy đây là khu vực được các cấp chính quyền quan tâm đảm bảo an ninh trật tự. Trong đó, với vai trò là Tổ trưởng Tổ công nhân tự quản số 1 và Tổ dân phố số 37 (phường Hòa Khánh Bắc), ông Nguyễn Thanh Dũng chính là chiếc cầu nối của cộng đồng dân cư nơi đây.