Mega Live “Proud of Vietnamese Products” - a breakthrough event supporting Vietnamese businesses

Vinh Phú |

The Department of Industry and Trade of Ho Chi Minh City, in collaboration with TikTok Vietnam and partners MVOT X, Me.Live, House of Deera, organized the Mega Live event "Proud of Vietnamese Products" with the theme "Mega Live Vietnamese Products - Typical OCOP Products" from September 26-29, at Phu Tho Sports Stadium, Ho Chi Minh City. The event is an important part of the Conference on Connecting Supply and Demand between Ho Chi Minh City and other provinces and cities in 2024, with the participation of 2,000 businesses and 700 booths from 45 provinces and cities across the country.

With more than 120 OCOP products livestreamed for sale, Mega Live attracted more than 1 million online views, accompanied by famous KOLs and the "Super LIVE Vietnamese products" campaign on the TikTok platform coordinated by Melive Network, House of Deera, MVOT X.

The event creates conditions for businesses, especially OCOP (One Commune One Product) entities, to access modern technology and e-commerce platforms. Through livestream sales on the TikTok platform, businesses have the opportunity to introduce more than 120 high-quality products to consumers nationwide.

In addition, direct B2B connection activities between 13 leading retail corporations in Vietnam, 4 e-commerce platforms, wholesale markets with the manufacturing business community from provinces and cities have opened up trading opportunities and promoted effective business.

At the event, the participation of 30 OCOP entities and more than 1 million online viewers marked the Mega Live session as not only a commercial event but also a brand promotion campaign.

Vinh Phú
TIN LIÊN QUAN

Co.opmart giới thiệu hàng Việt tốt, giá rẻ

Vinh Phú |

Hơn 3.500 sản phẩm Việt có mức giảm giá đến 50% trong chương trình “35 năm Tự hào hàng Việt” được hệ thống Co.opmart, Co.opXtra, Co.op Food Co.op Smile, SenseMarket, Sense City, Cheers, Finelife ưu tiên dành vị trí nổi bật nhất để trưng bày, giới thiệu đến người tiêu dùng.

Alibaba.com tôn vinh top 3 tài năng thương mại điện tử B2B Việt Nam tại KEL Award

Anh Sơn |

Alibaba.com - nền tảng hàng đầu trong lĩnh vực thương mại điện tử toàn cầu dành cho doanh nghiệp phối hợp với Cục Xúc tiến thương mại (Bộ Công Thương) vừa tổ chức Vòng chung kết Quốc gia Việt Nam của giải thưởng KEL Award tại Hà Nội, nhằm vinh danh những nhà bán hàng thương mại điện tử xuất sắc nhất Việt Nam.

Cách giúp tăng lợi thế kinh doanh trên thị trường thương mại điện tử

Vinh Phú |

Sự trỗi dậy của thương mại điện tử đã cách mạng hóa cách thức người tiêu dùng mua hàng. Do đó, không chỉ riêng các chủ shop, mà doanh nghiệp vận chuyển - động lực chính của sự tăng trưởng thương mại điện tử​​ cũng đang tăng tốc để theo kịp yêu cầu của người dùng. Trong đó, “đúng giờ” và “chu toàn” trong giao - nhận chính là tiêu chí tiên quyết mà đơn vị vận chuyển cần cam kết cho người dùng.

Hơn 400 doanh nghiệp tham gia hội chợ ''Hàng Việt Nam tiêu biểu xuất khẩu''

Hạ Mây |

Từ 8– 11.5 tại Trung tâm Triển lãm & Sự kiện SECC, hội chợ Hàng Việt Nam tiêu biểu xuất khẩu 2024 sẽ mở cửa đón hàng nghìn khách tham quan và mua sắm tiêu dùng, giúp các doanh nghiệp kết nối giao thương.

Co.opmart introduces good, cheap Vietnamese products

Vinh Phú |

More than 3,500 Vietnamese products with discounts up to 50% in the program "35 years of Vietnamese pride " are prioritized by the Co.opmart , Co.opXtra, Co.op Food Co.op Smile, SenseMarket, Sense City, Cheers, Finelife systems to display and introduce to consumers.

Alibaba.com honors the top 3 Vietnamese B2B e-commerce talents at the KEL Award

Anh Sơn |

Alibaba.com - the leading platform in the field of global e-commerce for businesses in collaboration with the Department of Trade Promotion (Ministry of Industry and Trade) has just organized the Vietnam National Final Round of the KEL Award in Hanoi, to honor the best e-commerce sellers in Vietnam.

How to help increase business advantages in the e-commerce market

Vinh Phú |

The rise of e-commerce has revolutionized the way consumers buy. Therefore, not only shop owners, but also shipping businesses - the main driving force of e-commerce growth - are also accelerating to keep up with user demands. In particular, "punctuality" and "completeness" in delivery and receipt are the prerequisite criteria that the shipping unit needs to commit to users.

Hơn 400 doanh nghiệp tham gia hội chợ ''Hàng Việt Nam tiêu biểu xuất khẩu''

Hạ Mây |

Từ 8– 11.5 tại Trung tâm Triển lãm & Sự kiện SECC, hội chợ Hàng Việt Nam tiêu biểu xuất khẩu 2024 sẽ mở cửa đón hàng nghìn khách tham quan và mua sắm tiêu dùng, giúp các doanh nghiệp kết nối giao thương.