Customer Orientation Principles for Increasing Productivity with ISO 9001

Hoàng Anh |

The main focus of quality management is to meet and exceed customer expectations. Therefore, when applying ISO 9001 to increase productivity and quality, businesses need to pay attention to the customer orientation principle.

According to experts from the Vietnam Productivity Institute (Committee of the National Productivity Organization), a business can only achieve sustainable success when it attracts and retains the trust of customers and stakeholders. Interaction with customers will provide opportunities to create more value. Understanding the current and future needs of customers and stakeholders contributes to the sustainable success of the business.

Customer-oriented quality is a strategic factor, leading to the ability to capture the market, maintain and attract customers. When applying ISO 9001, it also requires the awareness of improvement, technological innovation, the ability to adapt and quickly respond to market requirements, reduce errors and customer complaints.

Anh:
Photo: Nam Duong

The question is how to satisfy the diverse needs of customers? That is when businesses must always consider customers as the center of all production and business activities, in other words, businesses depend on their customers, consider customers as the driving force and development of the business.

Previously, the trend of businesses was to develop products and then find markets to consume and find customers to sell products, which showed many difficulties such as: large inventory, increased complaints, high level of customer churn...

The ISO 9001 quality management system is a groundbreaking change when the concept of “product is what the enterprise produces” has been changed to “product is what the enterprise can bring to customers according to customer requirements”. That shows that in order to improve business performance, enterprises need to satisfy customer needs. Orientation will help enterprises clearly identify who their current and future customers are, where they are and what they want.

It can be said that satisfying customer needs is the goal of all businesses in a market economy. However, satisfaction seems to be only the first step. Because, assuming that a business sells a product that satisfies customer needs, another business can also sell similar products that satisfy customers. And so, at least a certain number of customers will move to other businesses. What businesses need to pay more attention to is to capture the minds and hearts of customers. In other words, businesses must meet and strive to exceed customer expectations.

According to experts, when implementing ISO 9001, enterprises need to identify the inputs for design and development projects as one of the activities of the enterprise when planning design and development. The purpose of this is to ensure that the outputs of design and development provide the necessary information for all processes necessary for the provision of the intended products and services (including procurement, production and post-delivery activities); these outputs also need to be clear enough to ensure that relevant people understand what actions need to be taken and in what order.

Design and development outputs will vary depending on the nature of the design and development process and the requirements for the product and service. Design and development outputs will be the primary inputs to the production and service delivery process.

Hoàng Anh
TIN LIÊN QUAN

EVNHANOI tăng cường nhân lực để xử lý sự cố sau bão số 3

ANH HUY |

Tổng Công ty Điện lực TP Hà Nội (EVNHANOI) đã huy động mọi nguồn lực để khắc phục hậu quả cơn bão số 3.

Biến động lãi suất 11.9: Tăng mạnh bất ngờ, vượt ngưỡng 6,0%

Mai Ánh |

Lãi suất ngày 11.9: Thị trường ghi nhận một ngân hàng tăng cao lãi suất, cao nhất lên đến 6,05%/năm.

Giá rau xanh tại chợ tăng gần gấp đôi vẫn hết hàng

Tuyết Lan |

Sau cơn bão số 3, giá rau xanh tại chợ truyền thống ở Hà Nội tăng mạnh nhưng vẫn đắt hàng. Trong khi đó, tại các siêu thị mức giá tương đối ổn định.

Đề nghị dừng hoạt động Tạp chí Môi trường và Đô thị Việt Nam

KHÁNH AN |

Bộ Thông tin và Truyền Thông vừa có văn bản đề nghị dừng hoạt động của Tạp chí Môi trường và Đô thị.

Hiệu trưởng nói nam sinh trong clip Long Biên chỉ lên an ủi vì cô giáo đang buồn

KHÁNH AN |

Hà Nội - Trường THPT Thạch Bàn (quận Long Biên) đã tạm đình chỉ giáo viên có hành động thân mật với học sinh ở trong lớp học.

Kiểm điểm Hiệu trưởng để xảy ra "tai tiếng" thu chi ở trường

Hoài Phương |

Lãnh đạo tỉnh Bình Định yêu cầu Sở GDĐT kiểm điểm trách nhiệm Hiệu trưởng các trường để xảy ra vi phạm thu chi vào đầu năm học, gây bức xúc trong dư luận.

Công đoàn hỗ trợ vé máy bay cho đoàn viên về quê đón Tết

Hà Anh |

Đoàn Chủ tịch Tổng LĐLĐVN vừa ban hành Kế hoạch tổ chức các hoạt động chăm lo cho đoàn viên, người lao động dịp Tết Nguyên đán Ất Tỵ 2025.

CLB Nam Định hòa đội Thái Lan tại Cúp C2 châu Á

NHÓM PV |

Câu lạc bộ Nam Định có thêm 1 điểm sau trận hòa 0-0 trước Bangkok United ở lượt trận thứ 2 tại Cúp C2 châu Á 2024-2025 tối 2.10.

EVNHANOI increases human resources to handle incidents after storm No. 3

ANH HUY |

Hanoi Electricity Corporation (EVNHANOI) has mobilized all resources to overcome the consequences of storm No. 3.

Interest rate fluctuations 11.9: Unexpectedly strong increase, exceeding 6.0% threshold

Mai Ánh |

Interest Rate September 11: The market recorded a bank increasing interest rates, the highest up to 6.05%/year.

Vegetable prices at traditional markets nearly doubled but still out of stock

Tuyết Lan |

After storm No. 3, vegetable prices at traditional markets in Hanoi increased sharply but were still in high demand. Meanwhile, prices at supermarkets were relatively stable.