On the site of the overhaul of a nearly 30-year-old bridge in Phu Tho

Tô Công |

Phu Tho - Tu My Bridge repair work still has many unfinished construction items at the site, traffic restrictions will continue to last.

Tu My Bridge at Km26+500 National Highway 32C connecting Lam Son Commune, Tam Nong District and Dong Luong Commune, Cam Khe District (Phu Tho Province) was built in 1996. After nearly 3 decades of serving the people, this bridge across the Bua River has now deteriorated.

Cay cau Tu My bac qua song Bua noi huyen Tam Nong va huyen Cam Khe. Anh: To Cong.
Tu My Bridge crosses the Bua River connecting Tam Nong and Cam Khe districts. Photo: To Cong

According to Lao Dong Newspaper reporters on October 23, almost all structures of Tu My Bridge are being repaired, and there are many unfinished items at the construction site.

It can be seen that the area of ​​the two bridge abutments has been demolished, the bridge piers are being expanded to increase load-bearing capacity, the two river banks are also being reinforced... many machines and materials are gathered in this area.

Cay cau trai qua nhieu nam nay da cu ky, xuong cap. Anh: To Cong.
The bridge has gone through many years and is now old and degraded. Photo: To Cong
Nhieu nguyen vat lieu dang duoc tap ket tai hien truong. Anh: To Cong.
Many raw materials were gathered at the scene. Photo: To Cong

From September 9, 2024 until now, since the Phong Chau bridge collapse, Tu My bridge has banned all cars, only bicycles, motorbikes, and rudimentary vehicles can cross this bridge.

Mr. Nguyen Van Son - owner of Son Ha passenger bus company operating on the Cam Khe - My Dinh route (Hanoi) - shared: "Since Tu My bridge banned cars due to repairs, the bus company had to go around Song Bua bridge, Phong Chau bridge is no longer there so we have to go around Ngoc Thap bridge (connecting Tam Nong with Phu Tho town) once more, spending more on gas is one thing, but losing a lot of regular customers because of the route change".

Tu ngay 9.9 den nay, toan bo cac xe oto khong the qua cau Tu My. Anh: To Cong.
Since September 9, all cars have been unable to cross Tu My Bridge. Photo: To Cong

According to information publicly posted on the National Bidding Network, the above construction site images belong to the project of Overcoming the consequences of natural disasters, repairing and ensuring traffic safety step 2 of Tu My bridge at Km26+500, National Highway 32C, with a total investment of 27 billion VND.

This project is invested by the Department of Transport of Phu Tho province, Toan Thinh Joint Stock Company is the winning bidder for construction of this project from the end of April 2024.

Cac tru cau dang duoc mo rong de tang suc chiu tai, 2 bo song cung dang duoc gia co chac chan hon. Anh: To Cong.
The bridge piers are being expanded to increase load-bearing capacity, and the two river banks are also being reinforced. Photo: To Cong

According to a representative of the Traffic Construction and Maintenance Project Management Board (project management unit, under the Department of Transport of Phu Tho province), the project is expected to be completed and put into use by the end of 2024.

With the repair time still being extended, Tu My bridge will continue to limit traffic. For cars moving from Tam Nong district to Cam Khe district and vice versa, they will have to go around Song Bua bridge at Km4+323 of the inter-regional road, about 3.5km from Tu My bridge in the direction upstream of Bua river.

Tô Công
TIN LIÊN QUAN

Quy định tải trọng mới của cầu Trung Hà nối Phú Thọ - Hà Nội

Tô Công |

Phú Thọ - Sở Giao thông Vận tải (GTVT) vừa có thông báo điều chỉnh phân luồng, tổ chức giao thông qua cầu Trung Hà.

Cầu vượt sông duy nhất trên tuyến đường 2.120 tỉ ở Phú Thọ

Tô Công |

Phú Thọ - Cầu Sông Bứa trên tuyến đường liên vùng 2.120 tỉ đồng phục vụ đắc lực cho người dân huyện Tam Nông sau khi cầu Phong Châu sập, cầu Tứ Mỹ cấm ôtô.

Ngoài cầu Phong Châu, Phú Thọ còn rất nhiều cây cầu yếu

Bài và Ảnh: Tô Công |

Phú Thọ - Rất nhiều cây cầu nằm trên các tuyến tỉnh lộ đã cũ, yếu nhưng nhiều năm chưa được sửa chữa, hàng ngày vẫn "cõng" vô số loạt xe trọng tải lớn.

Dự báo thời điểm bão Trà Mi đạt cường độ cực đại giật cấp 15

AN AN |

Dự báo bão Trà Mi sẽ đạt cường độ cực đại khoảng cấp 12, giật cấp 15 khi tiến đến vùng biển quần đảo Hoàng Sa trong ngày 26.10.

Giờ thứ 9: Đứa con bất hạnh - Phần 1

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Bé gái trong câu chuyện ngày hôm nay phải ở với bố dượng của mình sau khi mẹ đẻ ly hôn. Đứa bé sẽ lớn lên như thế nào và có cuộc sống ra sao?

Diễn biến mới vụ hóa đơn nước cao bất thường ở Thái Bình

TRUNG DU |

Thái Bình - Trước hàng loạt hành động khó hiểu từ phía Công ty CP Nước sạch Thái Bình, khách hàng cho biết sẽ tiếp tục kiến nghị đến các cơ quan chức năng.

Phụ huynh cho con đi học trở lại sau khi nhà trường nhận sai

NGUYỄN TRƯỜNG |

Ninh Bình - Sau 2 ngày cho con nghỉ học để làm rõ thông tin nhà trường dùng sữa hết hạn cho học sinh uống, ngày 23.10, các phụ huynh đã cho con đi học trở lại.

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các tranh chấp lãnh thổ

Ngọc Vân |

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các vấn đề tranh chấp lãnh thổ và khác biệt về yêu sách biển, cùng với tình hình quân sự hoá tại khu vực.

New load regulations of Trung Ha bridge connecting Phu Tho - Hanoi

Tô Công |

Phu Tho - The Department of Transport has just announced the adjustment of traffic flow and organization through Trung Ha bridge.

The only river bridge on the 2.120 billion VND road in Phu Tho

Tô Công |

Phu Tho - Song Bua Bridge on the 2,120 billion VND inter-regional road effectively serves the people of Tam Nong district after Phong Chau bridge collapsed and Tu My bridge banned cars.

Besides Phong Chau bridge, Phu Tho has many weak bridges

Bài và Ảnh: Tô Công |

Phu Tho - Many bridges on provincial roads are old and weak but have not been repaired for many years, and still carry countless series of heavy-duty trucks every day.