FMP deploys 3D mammography technique combined with AI technology

Vinh Phú |

On October 11, Family Medical Practice (FMP Healthcare Group), CARE 1 Health Screening Center & Siemens Healthineers Vietnam announced the implementation of 3D mammography technology (MAMMOMAT Inspiration) combined with artificial intelligence (Transpara® AI), helping to improve accuracy in breast cancer screening.

The application of this new technology aims to break down barriers, ensuring every woman has access to the best possible care, the opportunity for early detection and successful treatment of breast cancer.

“The 50-degree wide-angle 3D tomosynthesis mammography technology plays a key role in improving the effectiveness of early breast cancer detection, with studies showing a 43% increase in invasive cancer detection and a 15% reduction in radiation dose with just one scan,” said Joan Loh, Head of Radiology Products, Siemens Healthineers ASEAN. “In addition, the integration of Transpara AI, developed by ScreenPoint Medical with deep learning capabilities, will be a powerful tool for radiologists in breast cancer screening.”

By implementing AI integration into clinical practice, Family Medical Practice uses a “triple blind reading” approach – starting with a breast imaging physician, followed by AI assistance, and finally further review and assessment by a specialist – to ensure no detail is overlooked.

In addition, Care 1 screening center is equipped with modern facilities and advanced equipment systems, helping to provide high-quality health care services to patients.

Vinh Phú

VinBrain đưa giải pháp AI DrAid™ đến gần hơn với người bệnh

Vinh Phú |

Ngày 17.9, Công ty Cổ phần VinBrain, startup AI công nghệ y tế được đầu tư bởi Vingroup, tiếp tục củng cố vị thế trên thị trường với các thỏa thuận hợp tác mới cùng Medlatec, Vikomed. Tiếp nối thành công khi hợp tác với nhiều bệnh viện (BV) như BV Trung ương Quân đội 108, BV Trung ương Huế, BV Phổi Trung ương, BV Phổi Hải Phòng, BV Đại học Y Dược TPHCM,... VinBrain đang không ngừng mở rộng mạng lưới khách hàng, đưa giải pháp AI DrAid™ đến gần hơn với người bệnh.

CMC Công bố Chiến lược Chuyển đổi AI: “Enable Your AI-X”

NGUYỄN ĐĂNG |

Ngày 11.9, tại Hà Nội, Lễ công bố chiến lược chuyển đổi AI của Tập đoàn Công nghệ CMC đã được tổ chức với chủ đề “Enable Your AI-X”. Sự kiện đánh dấu một bước ngoặt quan trọng, thể hiện tầm nhìn, khát vọng của CMC trong việc ứng dụng trí tuệ nhân tạo (AI) để thúc đẩy đổi mới sáng tạo, đồng thời củng cố vị thế tiên phong của ngành công nghệ thông tin Việt Nam trên trường quốc tế.

Samsung AI TV khẳng định vị thế số 1, thăng hạng trải nghiệm cho người dùng

Vinh Phú |

Tại Việt Nam, Samsung tiếp tục duy trì vị thế dẫn đầu thị trường TV 10 năm liên tiếp với 46,3% thị phần vào năm 2023. Đồng thời, Samsung chiếm lĩnh phân khúc TV màn hình lớn, với 58,9% thị phần TV 75 inch, 73,8% thị phần trên TV 85 inch, đứng đầu phân khúc TV trên 90 inch với 89,68% thị phần. Thành công này phần lớn đến từ việc không ngừng đổi mới, cải tiến công nghệ, cùng chiến lược phát triển đa dạng các lựa chọn TV cho người dùng, từ Neo QLED, OLED, QLED, UHD và Lifestyle TV.

Ứng dụng công nghệ AI vào trong tầm soát ung thư sớm

Thanh Hương |

Trung tâm Tầm soát công nghệ cao NURA đánh dấu cột mốc quan trọng trong lĩnh vực y tế dự phòng tại Việt Nam khi đưa ứng dụng công nghệ AI vào trong tầm soát ung thư sớm.