Klook Celebrates 10 Years Contributing $7.2 Billion to Asia's Travel Economy

Vinh Phú |

By 2023, Klook’s services will have contributed an estimated $7.2 billion to the GDP, supporting over 219,000 jobs in the Asia-Pacific region. On September 25, the 10th anniversary of its founding, Klook, Asia’s leading travel experiences and services platform, will leverage its scale to launch a series of initiatives to create a positive impact on the tourism industry, contributing to promoting sustainable tourism and supporting the development of local communities.

By connecting partners with traditionally hard-to-reach customer groups, Klook has created a chain of economic activities across many areas of the tourism industry, from experiences, entertainment to transportation...

“In our first 10 years, we focused on building a global platform that not only delivered memorable experiences but also supported the local communities we worked with,” said Ethan Lin, CEO and Co-founder of Klook.

“As we celebrate our 10th anniversary, we are more committed than ever to creating positive impact through travel,” said Eric Gnock Fah, Chairman and Co-founder of Klook. “We are launching new initiatives to shape a more inclusive, responsible and sustainable future for travel. Moving forward, we will focus on building deeper connections between travelers and local communities, preserving cultural heritage, and supporting those who work in and rely on tourism for their livelihoods.”

Vinh Phú

Klook khởi động chiến dịch du lịch hè "Lên kèo Klook có, đi đâu Klook lo"

Vinh Phú |

Ngày 10.4, Klook, nền tảng thương mại điện tử hàng đầu châu Á dành cho trải nghiệm và dịch vụ du lịch thông báo về sự tăng trưởng mạnh mẽ ở phân khúc khách quốc tế đến Việt Nam trong Quý 1.2024, cho thấy Việt Nam đang trên đà trở thành một điểm đến du lịch hấp dẫn.

Klook phát động chiến dịch Siêu lễ hội du lịch Tết dành cho khách hàng Việt

Vinh Phú |

Ngày 10.1, Klook - nền tảng du lịch và trải nghiệm hàng đầu châu Á - công bố kết quả khảo sát Travel Pulse mới nhất về những xu hướng du lịch chủ đạo trên khắp khu vực châu Á Thái Bình Dương, đồng thời cập nhật về sự tăng trưởng của phân khúc du lịch khách nước ngoài đến Việt Nam cũng như phát động chiến dịch Siêu Lễ hội Du lịch Tết - “Lì xì” 10.000 vé đến các công viên giải trí phổ biến nhất trên toàn cầu dành cho khách hàng Việt Nam trong dịp Tết này.

Klook công bố chiến dịch Siêu lễ hội du lịch Klook 2023 ở thị trường Việt

Vinh Phú |

Ngày 4.10, Klook, nền tảng trải nghiệm và du lịch hàng đầu Châu Á đã công bố chiến dịch lớn nhất trong năm dành riêng cho thị trường Việt Nam - Siêu Lễ Hội Du Lịch Klook 2023 - Super Travel Days, trao tặng du khách Việt 10.000 vé công viên giải trí và công viên nước miễn phí tại các điểm đến trên toàn cầu. Bên cạnh đó, Klook cập nhật số liệu và tốc độ phục hồi chung của ngành du lịch, cùng với cột mốc quan trọng mới của công ty ở quy mô khu vực và Việt Nam.