YouTube Shopping Affiliate Officially Launched in Vietnam

Anh Tú |

YouTube Shopping Affiliate partners with Shopee in Vietnam, allowing creators to earn commissions by promoting products in videos, helping to increase sales.

Vietnam is one of the first 6 countries in the world to launch YouTube Shopping Affiliate. According to YouTube, Vietnam has more than 50 million users aged 18 and over and thousands of channels with over 100,000 subscribers.

With this program, viewers can shop directly from creators' content on the YouTube platform, providing a seamless and convenient shopping experience.

Ms. Mukpim Anantachai - Director of YouTube Partnerships in Vietnam and Thailand - expects this feature to help creators increase interaction with audiences and expand their income sources.

Shopee Vietnam representative - Ms. Sarah Nguyen - also said that this cooperation is an important step in enhancing the online shopping experience in Vietnam. By combining YouTube's content ecosystem with Shopee's affiliate marketing network, the program not only helps creators and brands reach more customers but also helps consumers have a simple and convenient shopping experience.

Anh Tú

“Anh trai say hi” liên tiếp nắm giữ top đầu trending YouTube

La Huế |

Anh trai say hi” tập 3 tạo ra cú bùng nổ khi thẳng tiến top 1 trending YouTube chỉ sau một thời gian ngắn công chiếu, ghi dấu thành tích ấn tượng: Cả 3 tập mới phát sóng liên tiếp có mặt trên bảng xếp hạng trending YouTube.

Lễ hội hoá trang "YouTube Creators Carnival" tại MCV Complex

DI PY |

Lần đầu tiên tại Việt Nam, YouTube tổ chức siêu lễ hội hoá trang "YouTube Creators Carnival" tại MCV Complex, TPHCM vào tối 28.10 nhằm vinh danh 25 nhà sáng tạo "Shorts" nổi bật nhất năm. Đêm Halloween quy tụ hơn 600 nhà sáng tạo nội dung Shorts hàng đầu Việt Nam.

Tổ chức chương trình kiếm những “ngôi sao sáng tạo Shorts” tại Việt Nam

DI PY |

“Grow With YouTube Shorts” là chương trình đào tạo đầu tiên tại Việt Nam với mong muốn tìm ra những “ngôi sao sáng tạo Shorts” tại Việt Nam, đồng thời xây dựng cộng đồng sáng tạo nội dung văn minh, hiểu biết với nhiều sản phẩm hữu ích, có giá trị và giàu thông điệp đến khán giả.