PNJ ranked in the top 100 most valuable brands in Vietnam

Vinh Phú |

PNJ ranked 21st in the list of 100 most valuable brands in Vietnam, up one place from last year. According to the new ranking by Brand Finance - a global brand valuation organization based in the UK, PNJ's current brand value increased by 12% compared to last year, to 480 million USD to maintain its position as the most valuable jewelry retail brand in Vietnam.

Each brand is assigned a brand strength index (BSI) by Brand Finance on a maximum scale of 100 and converted to a maximum rating of AAA+. This year, PNJ's BSI index increased by 0.5 points to 74.7 points, upgrading its brand strength rating from AA to AA+.

According to Brand Finance, PNJ's brand value has increased 10 times in a decade. The strongest growth period was recorded in the past 2 years when the brand valuation in 2022 was 367 million USD, now up to 480 million USD, an increase of more than 30%.

“In the next few years, we expect the brand value to reach one billion USD thanks to our efforts to build connections and resonance between brands in the ecosystem. In addition, enhancing creativity in marketing activities with faster and more flexible implementation to build and strengthen customer trust also contributes significantly to the growth of PNJ brand value,” said Mr. Le Tri Thong, Vice Chairman of the Board of Directors and General Director of PNJ.

PNJ Company continuously increases its presence, brand recall and customer interaction.

Vinh Phú

PNJ in the top 3 most favorite businesses of investors in 2024

PR |

PNJ was voted the largest capitalization enterprise with the most favorite investor relations activities in 2024 thanks to its continuous efforts in complying with information disclosure regulations and protecting the rights and interests of shareholders.

Doanh thu 8 tháng đầu năm PNJ tăng trưởng hơn 27% so với cùng kỳ

Vinh Phú |

Công ty Cổ phần Vàng bạc Đá quý Phú Nhuận (PNJ) công bố kết quả kinh doanh 8 tháng đầu năm 2024 với doanh thu thuần đạt 26.866 tỉ đồng, tăng trưởng 27,2% so với cùng kỳ năm trước. Đồng thời, lợi nhuận sau thuế tăng 2,8%, đạt 1.281 tỉ đồng. Đến cuối tháng 8, PNJ đã hoàn thành 72,3% kế hoạch doanh thu thuần cả năm. Doanh thu trang sức bán sỉ trong 8 tháng năm 2024 tăng 28,2% so với cùng kỳ.

PNJ lần thứ ba liên tiếp nhận giải Marketing Events Awards

Vinh Phú |

Công ty Cổ phần vàng bạc đá quý Phú Nhuận (PNJ) vừa nhận giải Best Retail Marketing tại Marketing Events Awards 2024. Đây là một trong những hạng mục danh giá và có mức độ canh tranh cao của giải thưởng Marketing Events Awards. Điểm chung của các doanh nghiệp được vinh danh là triển khai các chiến dịch tiếp thị sáng tạo, độc đáo, mang đến hiệu quả kinh doanh, tác động tích cực cho thương hiệu. Lần thứ ba liên tiếp nhận giải thưởng Marketing Events Awards càng khẳng định sự tiên phong của PNJ trong lĩnh vực tiếp thị bán lẻ.

PNJ hai lần lập ‘hat-trick’ ESG tại giải thưởng phát triển bền vững

Vinh Phú |

Ngày 2.8, PNJ được vinh danh ở 3 hạng mục E (Môi trường), S (Xã hội) và G (Quản trị) tại giải thưởng phát triển bền vững TOP50 CSA 2024, do tạp chí Nhịp cầu đầu tư công bố.