North Korea will welcome international visitors after nearly 5 years of border closure

MINH ANH |

North Korea will resume tourism activities after nearly 5 years of complete closure due to the impact of the COVID-19 pandemic.

North Korea opens its doors to tourists. Photo: LDO
North Korea opens its doors to tourists. Photo: LDO

CNN Travel reported that North Korea will reopen international tourism at the end of 2024 after nearly 5 years of complete closure due to the COVID-19 pandemic.

On August 14, two travel companies: Koryo Tours (headquartered in Beijing) and KTG Tours (headquartered in Shenyang) both issued online notices, stating that Samjiyon city - located near the Chinese border and is known as the "roof" of the Korean peninsula - will open to tourists in December.

Koryo Tours representative said: "We have received confirmation from local partners that tourism activities to Samjiyon and possibly many other places across the country will officially resume in December 2024."

Mr. Kim Jong-un and officials visited the tourist area in Samjiyon district. Photo: KCNA/Yonhap.
Mr. Kim Jong-un and officials visited the tourist area in Samjiyon district. Photo: KCNA/Yonhap

Samjiyon used to be a popular destination for Chinese tourists. Previously, the tourism industry brought large revenue to North Korea despite international sanctions. However, the COVID-19 pandemic has kept North Korea's borders closed for many years.

"Even though we have been operating in this country for more than 30 years, we have never encountered such a prolonged border closure," said a Koryo Tours representative.

In 2023, international flights to North Korea resumed, and a delegation of about 100 Russian tourists arrived in February. Top foreign officials, including Russian President Vladimir Putin, visited the country in June. However, North Korea has not fully opened to international tourists since 2020.

"After more than four years of waiting to make this announcement, Koryo Tours is delighted that tourism to North Korea is once again open," the company said. The business also added that its local partner will confirm the tour itinerary and official opening time in the near future.

MINH ANH
TIN LIÊN QUAN

Xây dựng thương hiệu du lịch đảo Ngọc Phú Quốc

NGUYÊN ANH |

Ngoài thực hiện theo Quy hoạch đã phê duyệt, Phú Quốc còn hướng đến đổi mới tư duy phát triển, tạo dựng chiếc áo mới đẹp hơn, thu hút du khách trong và ngoài nước bằng năng lực nội tại, xây dựng đi kèm bảo tồn, phát huy các giá trị lịch sử bản địa.

Ẩm thực Huế, từ thương hiệu văn hóa đến thương hiệu du lịch

Tường Minh |

Ẩm thực Huế đang đứng trước cơ hội chuyển từ “thương hiệu văn hóa” sang “thương hiệu du lịch” khi địa phương này chọn ẩm thực để xây dựng hồ sơ tham gia mạng lưới thành phố sáng tạo của UNESCO.

Định hình thương hiệu Nha Trang thông qua loạt sản phẩm du lịch

Hữu Long |

Lễ hội Ánh sáng Quốc tế Nha Trang 2024 là sản phẩm du lịch mới, mang tính đột phá, góp phần quan trọng trong việc kích cầu du lịch của tỉnh Khánh Hòa.

Xây dựng thương hiệu du lịch đảo Ngọc Phú Quốc

NGUYÊN ANH |

Ngoài thực hiện theo Quy hoạch đã phê duyệt, Phú Quốc còn hướng đến đổi mới tư duy phát triển, tạo dựng chiếc áo mới đẹp hơn, thu hút du khách trong và ngoài nước bằng năng lực nội tại, xây dựng đi kèm bảo tồn, phát huy các giá trị lịch sử bản địa.

Ẩm thực Huế, từ thương hiệu văn hóa đến thương hiệu du lịch

Tường Minh |

Ẩm thực Huế đang đứng trước cơ hội chuyển từ “thương hiệu văn hóa” sang “thương hiệu du lịch” khi địa phương này chọn ẩm thực để xây dựng hồ sơ tham gia mạng lưới thành phố sáng tạo của UNESCO.

Định hình thương hiệu Nha Trang thông qua loạt sản phẩm du lịch

Hữu Long |

Lễ hội Ánh sáng Quốc tế Nha Trang 2024 là sản phẩm du lịch mới, mang tính đột phá, góp phần quan trọng trong việc kích cầu du lịch của tỉnh Khánh Hòa.