Support businesses to conquer difficult markets

Hương Giang |

For many businesses, the Japanese market is known as one of the most demanding markets in the world.

The costs of marketing, research, manufacturing and product improvement in Japan are often much higher than in Vietnam and other Asian countries.

However, if successful in this market, the company's products will have many advantages when expanding to other markets. Many Vietnamese businesses have recognized this potential but have not yet found a suitable approach.

In particular, very few businesses understand how to exploit influential media in Japan such as television or outdoor advertising to enhance brand awareness and increase sales.

Sharing with Lao Dong reporter, Mr. Do Quang Ba - Chairman of Vietnam - Japan International Exchange Organization (FAVIJA) said: Currently, many Vietnamese enterprises encounter great difficulties when promoting products in Japan due to not understanding the market.

Specifically, there is a lack of clarity about culture, consumer behavior and appropriate implementation methods. In addition, Vietnamese businesses have not chosen the right solution, such as ineffective budget allocation, which is easily spread out instead of focusing on high-potential advertising forms.

Talking about the experience of doing business in Japan, Mr. Nguyen Huu Manh Khoi - CEO of KOI MEDIA (Japan) said that businesses should not copy the methods that have been successful in Vietnam or other countries when applying them to Japan. Instead, they need to start from the market research step, filling the cultural and language gap between the two countries. It is important to choose a partner with experience and deep understanding of the Japanese market to ensure effective promotion.

An effective advertising solution cannot be without the use of TV. Television is still a prestigious traditional media channel and is trusted by many Japanese people. Many businesses have achieved great success in increasing sales after implementing effective advertising campaigns on television.

For example, recently, KOI MEDIA Joint Stock Company (Japan) signed a cooperation agreement with Tokyo MX Television (MXTV), represented by Mr. Sato Maki - General Director, officially becoming the advertising and communication partner of the Station.

"This allows us to directly provide advertising, PR, program production, and event organization services to Vietnamese businesses in Japan, especially in the Tokyo and Kanto regions, aiming to become an advertising and communication bridge for Vietnamese businesses in Japan," said Mr. Khoi.

This is also the first time a Vietnamese company in Japan has been selected as an official partner of TOKYO MX TV. MXTV is one of the major TV stations in Tokyo, having a profound influence on Japanese audiences. By cooperating with the TV station, Vietnamese companies will take a step forward in developing comprehensive advertising services to reduce costs and simplify the advertising process, helping Vietnamese businesses access the Japanese market more quickly and effectively.

Hương Giang
TIN LIÊN QUAN

Giải bóng đá người Việt tại Nhật Bản chung tay giúp đỡ đồng bào vùng bão lũ

MINH PHONG |

Giải bóng đá phong trào của người Việt tại Nhật Bản đã quyên góp được 60 triệu đồng ủng hộ đồng bào chịu ảnh hưởng bởi cơn bão số 3 Yagi.

Kim Jaejoong, Seo In Guk được yêu thích tại Nhật Bản

An Nhiên |

Kim Jaejoong và Seo In Guk được chọn là diễn viên Hàn Quốc mà phụ nữ Nhật Bản ở độ tuổi 30 muốn xem nhất trong các bộ phim truyền hình.

FPT Japan là Chủ tịch Hiệp hội Chuyển đổi số Việt Nam - Nhật Bản

NGUYỄN ĐĂNG |

Mới đây, Hiệp hội Chuyển đổi số Việt Nam - Nhật Bản (VADX Japan) chính thức được thành lập tại Tokyo. FPT Japan với đại diện là ông Đỗ Văn Khắc, Phó Tổng Giám đốc FPT Software (công ty thành viên của Tập đoàn FPT) kiêm Tổng Giám đốc FPT Japan đảm nhận vai trò là Chủ tịch Hiệp hội. Hai công ty giữ vai trò đồng chủ tịch gồm RikkeiSoft Japan với đại diện là ông Bùi Quang Huy, Tổng Giám đốc và VTI với đại diện là ông Trần Xuân Khôi, Tổng Giám đốc. Tổng thư ký và quản lý điều hành chung hiệp hội là đại diện Công ty Mirabo.

Vietnamese football tournament in Japan joins hands to help people in flood-hit areas

MINH PHONG |

The Vietnamese grassroots football tournament in Japan raised 60 million VND to support people affected by storm No. 3 Yagi.

Kim Jaejoong, Seo In Guk được yêu thích tại Nhật Bản

An Nhiên |

Kim Jaejoong và Seo In Guk được chọn là diễn viên Hàn Quốc mà phụ nữ Nhật Bản ở độ tuổi 30 muốn xem nhất trong các bộ phim truyền hình.

FPT Japan là Chủ tịch Hiệp hội Chuyển đổi số Việt Nam - Nhật Bản

NGUYỄN ĐĂNG |

Mới đây, Hiệp hội Chuyển đổi số Việt Nam - Nhật Bản (VADX Japan) chính thức được thành lập tại Tokyo. FPT Japan với đại diện là ông Đỗ Văn Khắc, Phó Tổng Giám đốc FPT Software (công ty thành viên của Tập đoàn FPT) kiêm Tổng Giám đốc FPT Japan đảm nhận vai trò là Chủ tịch Hiệp hội. Hai công ty giữ vai trò đồng chủ tịch gồm RikkeiSoft Japan với đại diện là ông Bùi Quang Huy, Tổng Giám đốc và VTI với đại diện là ông Trần Xuân Khôi, Tổng Giám đốc. Tổng thư ký và quản lý điều hành chung hiệp hội là đại diện Công ty Mirabo.