Merger of communes and wards requires restriction of disruption to the daily life of the people

Hoàng Văn Minh |

HCMC is planning to merge 80 wards in districts 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11, Bình Thạnh, Gò Vấp, Phú Nhuận into 38 wards before 2030.

The process of merging wards and communes in this manner is certainly not unique to Ho Chi Minh City, but is a matter that has already occurred and is still taking place in many localities across the country. This is a necessary matter, which must be done because the merger of wards and communes will bring about many benefits such as reducing overlapping management, saving administrative costs, and improving the quality of public services, contributing to the adjustment of the organizational structure, helping newly arranged wards to be arranged in a more scientific and reasonable manner, thereby creating favorable conditions for economic and social development.

However, the merger of wards and communes across the country also brings about many concerns for the people. And one of the things that people are most worried about is the disruption and inconvenience in their daily lives when they have to spend a lot of time and effort to correct all relevant documents.

Another concern is that the merger of wards and communes means that the new wards will have to bear a larger number of residents, requiring the upgrading and expansion of the infrastructure and public services. If the roads, schools, hospitals, and other infrastructure are not invested in a synchronized manner to meet the increasing demands of the people, it is certain that it will lead to congestion, overload, and a decline in the quality of public services.

To ensure that the merger process runs smoothly, the Ho Chi Minh City authorities need to have a detailed and scientific plan. The authorities should also closely cooperate with relevant agencies to ensure that the document transfer process goes smoothly, as well as implement specific support measures such as organizing mass document exchange sessions, providing online administrative services… to reduce waiting time and travel time. To achieve many goals from civil service reform, improving the efficiency and effectiveness of administrative work from the merger of administrative boundaries without causing disruption to people's lives, the authorities need to have a scientific and reasonable approach. Finally, the most important thing is to achieve the consensus of the people.

Hoàng Văn Minh
TIN LIÊN QUAN

Sáp nhập nguyên trạng TP.Ninh Bình và huyện Hoa Lư

NGUYỄN TRƯỜNG |

Tỉnh Ninh Bình sẽ tiến hành sáp nhập TP.Ninh Bình và huyện Hoa Lư thành đơn vị hành chính mới với tên gọi dự kiến là TP.Hoa Lư.

Nhiều phường mới sau khi sáp nhập TP Thanh Hóa

Trần Lâm |

Sau khi sáp nhập, thành phố Thanh Hóa sẽ thêm nhiều phường mới được thành lập.

Vì sao phải sáp nhập huyện Đông Sơn vào TP Thanh Hóa?

QUÁCH DU |

Theo UBND tỉnh Thanh Hóa, có nhiều lý do cần phải sáp nhập huyện Đông Sơn vào TP Thanh Hóa, nhằm đáp ứng yêu cầu xây dựng và phát triển TP Thanh Hóa.

Sẽ sáp nhập 2 đơn vị hành chính cấp xã ở Tuyên Quang

Lan Nhi |

Huyện Sơn Dương (tỉnh Tuyên Quang) sẽ thành lập xã Hồng Sơn khi sáp nhập xã Hồng Lạc với xã Vân Sơn.

Bộ Quốc phòng sắp sáp nhập Quân đoàn 3 và Quân đoàn 4

Vương Trần |

Đại tướng Phan Văn Giang - Bộ trưởng Bộ Quốc phòng yêu cầu các cơ quan phối hợp thành lập Ban Chỉ đạo hợp nhất 2 quân đoàn: Quân đoàn 3 và Quân đoàn 4.

Đắk Lắk sáp nhập địa giới hành chính nhiều xã, phường

BẢO TRUNG |

Hội đồng Nhân dân tỉnh Đắk Lắk đã biểu quyết tán thành việc sáp nhập một số đơn vị hành chính cấp xã, phường.

Vì sao lấy tên TP Thanh Hóa sau khi sáp nhập huyện Đông Sơn

QUÁCH DU |

Thanh Hóa - Theo UBND tỉnh, sau khi sáp nhập huyện Đông Sơn, TP Thanh Hóa sẽ giữ tên gọi cũ.

Kê biên khối bất động sản khủng của bà chủ Xuyên Việt Oil

Việt Dũng |

Mai Thị Hồng Hạnh - bà chủ Công ty Xuyên Việt Oil - bị cáo buộc gây thiệt hại hơn 1.400 tỉ đồng nên cơ quan chức năng đã kê biên hàng chục bất động sản.