EVNHCMC strengthens electricity safety after the meter

Nam Dương |

Ho Chi Minh City Power Corporation (EVNHCMC) strengthens consulting on safe electricity usage for households, businesses, and old apartments with unsafe electrical infrastructure.

Mr. Luan Quoc Hung - Deputy General Director of EVNHCMC – stated that according to current regulations, the area in front of the electricity meter is managed by the electricity sector, and EVNHCMC always adheres to technical processes and regulations, especially applying new technologies to minimize the risks of short circuits causing fires and explosions due to electrical grid incidents. The area behind the meter is the responsibility of the customer.

Since 2017, EVNHCMC has developed a plan and proactively coordinated with local authorities to conduct surveys and assess the electricity usage status in households located in areas with high fire and explosion risks; residential houses combined with business and production; houses adjacent to markets; old apartment buildings, etc. To date, nearly 350,000 households have been surveyed and advised by EVNHCMC on safe and economical electricity usage.

Surveys have shown that newly constructed facilities generally have safer electrical systems. Meanwhile, households, business households, and old apartment buildings often have indoor electrical wiring systems that are not suitable for the load, improperly installed connections; do not use protective devices suitable for the load, old electrical wiring, and equipment that have been used for a long time without inspection, maintenance, or replacement.

EVNHCMC staff assisting in checking electrical safety among the people. Photo: Provided by EVNHCMC
EVNHCMC staff assisting in checking electrical safety among the people. Photo: Provided by EVNHCMC

Some households have unsafe electricity usage habits such as: placing flammable materials like gas, gasoline, oil, paper, fabric, etc., near electrical lines and heat-generating devices; forgetting to unplug irons, fans, and electric stoves after use; using a single electrical outlet for multiple devices, etc.

“During the consultation process, we have warned about the condition of the indoor electrical system and the shortcomings and issues that could pose safety risks and lead to fires and explosions in electricity usage. We have coordinated with households to immediately address simple issues such as electrical wires hooked through window gaps, exposed connections, aging or peeling electrical tape to ensure safety,” Mr. Luan Quoc Hung said.

To enhance the effectiveness of preventing fires and explosions due to unsafe electricity usage, EVNHCMC recommends that the Ho Chi Minh City People's Committee continue to direct local authorities to coordinate and support the electricity sector in propagating, mobilizing public consensus, and supporting the electricity sector in surveying, assessing, and advising customers to enhance safety in electricity usage.

EVNHCMC staff helping households repair indoor electrical lines to ensure electrical safety. Photo: Provided by EVNHCMC
EVNHCMC staff helping households repair indoor electrical lines to ensure electrical safety. Photo: Provided by EVNHCMC

At the same time, it is recommended that local authorities and relevant agencies strictly manage households with residential houses combined with business activities. When issuing new construction or renovation permits, investors must be required to have an electrical system design dossier in accordance with Circular 20/2014/TT-BXD of the Ministry of Construction, and continue to strengthen fire safety inspections for markets, shopping centers, and key facilities with large gatherings in Ho Chi Minh City, and strictly handle violations.

Nam Dương
TIN LIÊN QUAN

EVNHCMC: Hướng đến 100% người dân trả tiền điện không dùng tiền mặt

Nam Dương |

Theo Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC), đến nay tỉ lệ khách hàng không sử dụng tiền mặt để thanh toán tiền điện trên địa bàn thành phố đạt 99,85% về khách hàng và tương ứng 99,7% giá trị hóa đơn. Điều này cho thấy có sự dịch chuyển nhanh chóng sang các hình thức không tiền mặt khi tỉ lệ thanh toán qua ví điện tử, Internet Banking, Mobile Banking, trích nợ tự động... đang chiếm ưu thế.

EVNHCMC bảo đảm cấp điện an toàn cho kỳ thi tốt nghiệp THPT

Nam Dương |

Để đảm bảo cung cấp điện liên tục, ổn định phục vụ tốt cho kỳ thi tuyển sinh 10 và thi tốt nghiệp THPT năm 2024, Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) yêu cầu các công ty điện lực trực thuộc lập phương án và tổ chức đảm bảo điện tại các địa điểm tổ chức thi trên địa bàn thành phố.

Hơn 150 CNVCLĐ của EVNHCMC tiếp sức dự án Đường dây 500kV mạch 3

Nam Dương |

Ngày 31.5, hơn 150 cán bộ, kỹ sư, công nhân thuộc Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) đã lên đường tiếp sức hỗ trợ thi công xây dựng dự án đường dây 500kV mạch 3 Quảng Trạch – Phố Nối.

EVNHCMC đạt hạng Nhì giải thưởng VIFOTEC lần thứ 30

Nam Dương |

Công trình “Nghiên cứu, xây dựng và tích hợp hệ thống giám sát vận hành trạm biến áp phân phối với chương trình quản lý mất điện (OMS) và bản đồ địa dư (GIS)” của Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) đã vinh dự được trao hạng Nhì - Giải thưởng VIFOTEC lần thứ 30 năm 2023 vừa được tổ chức ngày 30.5.2024.

Ngầm tràn ngập sâu, Quảng Bình cảnh báo dân không di chuyển

CÔNG SÁNG |

Do ảnh hưởng bão số 4, từ 7 giờ sáng 20.9, địa bàn tỉnh Quảng Bình vẫn còn nhiều ngầm tràn nước ngập sâu, chảy xiết và chia cắt cục bộ.

Bão số 4 Soulik suy yếu vẫn có thể tàn phá Thái Lan

Khánh Minh |

Bão số 4 Soulik dù đã suy yếu thành áp thấp nhưng dự kiến sẽ mang theo mưa lớn đến Thái Lan.

Ảnh hưởng thi công âu thuyền, nhà dân bị ngập sâu trong nước

YẾN PHƯƠNG - TẠ QUANG |

Việc thi công công trình Âu thuyền Cái Khế đã khiến nhiều nhà dân tại TP Cần Thơ bị lún, nứt nghiêm trọng và ngập sâu trong nước.

Người dân ở Hoài Đức phải khám da liễu hàng tháng vì thiếu nước sạch

KHÁNH AN |

Suốt 6 năm qua, hàng tháng, vợ chồng anh Nguyễn Đình Minh (Hoài Đức, Hà Nội) đều đưa các con đi khám da liễu vì không có nước sạch sử dụng.

EVNHCMC: Hướng đến 100% người dân trả tiền điện không dùng tiền mặt

Nam Dương |

Theo Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC), đến nay tỉ lệ khách hàng không sử dụng tiền mặt để thanh toán tiền điện trên địa bàn thành phố đạt 99,85% về khách hàng và tương ứng 99,7% giá trị hóa đơn. Điều này cho thấy có sự dịch chuyển nhanh chóng sang các hình thức không tiền mặt khi tỉ lệ thanh toán qua ví điện tử, Internet Banking, Mobile Banking, trích nợ tự động... đang chiếm ưu thế.

EVNHCMC bảo đảm cấp điện an toàn cho kỳ thi tốt nghiệp THPT

Nam Dương |

Để đảm bảo cung cấp điện liên tục, ổn định phục vụ tốt cho kỳ thi tuyển sinh 10 và thi tốt nghiệp THPT năm 2024, Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) yêu cầu các công ty điện lực trực thuộc lập phương án và tổ chức đảm bảo điện tại các địa điểm tổ chức thi trên địa bàn thành phố.

Hơn 150 CNVCLĐ của EVNHCMC tiếp sức dự án Đường dây 500kV mạch 3

Nam Dương |

Ngày 31.5, hơn 150 cán bộ, kỹ sư, công nhân thuộc Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) đã lên đường tiếp sức hỗ trợ thi công xây dựng dự án đường dây 500kV mạch 3 Quảng Trạch – Phố Nối.

EVNHCMC đạt hạng Nhì giải thưởng VIFOTEC lần thứ 30

Nam Dương |

Công trình “Nghiên cứu, xây dựng và tích hợp hệ thống giám sát vận hành trạm biến áp phân phối với chương trình quản lý mất điện (OMS) và bản đồ địa dư (GIS)” của Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) đã vinh dự được trao hạng Nhì - Giải thưởng VIFOTEC lần thứ 30 năm 2023 vừa được tổ chức ngày 30.5.2024.