Connect customers through brand representative stickers on digital platforms

Thạch Lam |

On many social networking and online chat platforms such as Messenger, Zalo, Viber, Telegram... it is not difficult to download sticker sets with diverse shapes and expressions, helping users to communicate quickly and still express themselves. emotional status.

Taking advantage of this, many businesses have begun to develop unique sticker sets to increase customer and user interaction, thereby increasing brand recognition on social networks.

Appearing for the first time on Line (a mobile messaging application developed by Naver in the Japanese market), stickers are created from a combination of popular emojis (emoticons) with cartoon characters carrying Typical Japanese style.

Naver's original purpose was to create an alternative to typing messages in Japanese text. Very quickly, the sticker was accepted and responded to, contributing significantly to the development of Line users. Since then, the influence and popularity of these stickers has also increased.

As technology and mobile devices develop, the habit of communicating through online messaging applications such as Zalo, Messenger, Viber, Telegram... is gradually formed with a large number of users around the world. Along with that, stickers are also present more often in conversations, connecting people with each other in online space.

According to a survey from Duolingo and Slack, 57% of respondents said online conversations would be “incomplete” without emojis. 67% said they feel closer and more connected when texting someone who understands the symbols they are using.

Not only in the world, in Vietnam in recent years, a number of companies and businesses have also started developing their own sticker sets. In the field of banking and finance, PVcomBank is known as one of the first brands to use stickers specifically designed for conversations on online chat platforms.

The sticker set was designed by PVcomBank based on inspiration from the Bank's typical elements such as modernity, understanding, and care, thereby helping conversations become lively, impressive, and bring new experiences. cool, user-friendly.

Deployed from October 2023, up to now, PVcomBank has launched stickers on Zalo, Viber and Telegram platforms with many lovely and interesting expressions. Among them, Zalo is the platform where the most PVcomBank stickers are downloaded and used.

On this application, PVcomBank designed 48 sticker designs that express dynamism, combined with "tren - dy" sayings or very familiar and close activities. This has contributed to bringing exciting new experiences to PVcomBank customers in particular and Zalo users in general.

A representative of PVcomBank shared: "We send sticker sets to users with the hope that in addition to the best financial values, PVcomBank will create more spiritual values ​​for the community. Online conversations will no longer be boring, narrowing the distance between people and each sticker will become an emotion instead of words, thereby increasing the communication experience and increasing brand cohesion. with users and customers".

To use the PVcomBank sticker set, users can download it directly from Zalo's chat window interface or access the sticker store to search with the keywords "PiVi" and "PVcomBank".

Thạch Lam
TIN LIÊN QUAN

PVcomBank và Công ty Điện lực Long An ký kết hợp đồng thu hộ tiền điện

Hoàng Anh |

Trên cơ sở ký kết thỏa thuận hợp tác toàn diện với Tổng Công ty Điện lực miền Nam (EVNSPC), ngày 9.7.2024, Ngân hàng TMCP Đại Chúng Việt Nam (PVcomBank) và Công ty Điện lực Long An (PC Long An) đã ký kết hợp đồng thu hộ tiền điện trên địa bàn tỉnh. Lễ ký kết diễn ra thành công tại văn phòng Điện lực Long An.

ABF vinh danh PVcomBank là “Ngân hàng chuyển đổi số tốt nhất” năm thứ ba liên tiếp

Hoàng Anh |

Năm thứ ba liên tiếp, Tạp chí The Asian Banking and Finance (ABF) vinh danh Ngân hàng TMCP Đại Chúng Việt Nam (PVcomBank) là “Ngân hàng chuyển đổi số tốt nhất” (Digital Transformation of the Year - Vietnam). Bên cạnh đó, PVcomBank cũng nhận thêm giải thưởng “Ngân hàng có sản phẩm số hiệu quả dành cho Doanh nghiệp vừa và nhỏ” (SME Digital Innovation of the Year - Vietnam) nhờ những giải pháp tài chính ưu việt cho khách hàng tổ chức. Lễ trao giải diễn ra vào ngày 4.7.2024 tại Singapore.

PVcomBank tiên phong ứng dụng công nghệ sinh trắc học vào giải pháp thanh toán

Thạch Lam |

Hưởng ứng chủ trương của Chính phủ và Ngân hàng Nhà nước (NHNN) về việc đẩy mạnh thanh toán không tiền mặt, Ngân hàng TMCP Đại Chúng Việt Nam (PVcomBank) thời gian qua đã không ngừng triển khai nhiều giải pháp hiện đại trên nền tảng số, mang lại tiện ích, nâng cao trải nghiệm cho khách hàng.

Ngầm tràn ngập sâu, Quảng Bình cảnh báo dân không di chuyển

CÔNG SÁNG |

Do ảnh hưởng bão số 4, từ 7 giờ sáng 20.9, địa bàn tỉnh Quảng Bình vẫn còn nhiều ngầm tràn nước ngập sâu, chảy xiết và chia cắt cục bộ.

VĐV bóng chuyền Nguyễn Thị Xuân và sự bền bỉ ở tuổi U40

NHÓM PV |

Góc nhìn thể thao số 181 có buổi trò chuyện với chủ công Nguyễn Thị Xuân về hành trình gắn bó với bóng chuyền cũng như dự định trong tương lai của tay đập 38 tuổi.

Ảnh hưởng thi công âu thuyền, nhà dân bị ngập sâu trong nước

YẾN PHƯƠNG - TẠ QUANG |

Việc thi công công trình Âu thuyền Cái Khế đã khiến nhiều nhà dân tại TP Cần Thơ bị lún, nứt nghiêm trọng và ngập sâu trong nước.

Người dân ở Hoài Đức phải khám da liễu hàng tháng vì thiếu nước sạch

KHÁNH AN |

Suốt 6 năm qua, hàng tháng, vợ chồng anh Nguyễn Đình Minh (Hoài Đức, Hà Nội) đều đưa các con đi khám da liễu vì không có nước sạch sử dụng.

6 lần thu hồi đất bất thành của chính quyền TP Thái Nguyên

Lam Thanh |

Thái Nguyên - Dù các cơ quan chức năng có hàng loạt thông báo yêu cầu di dời tài sản, bàn giao lại đất nhưng Trung tâm Nông nghiệp công nghệ cao vẫn phớt lờ.

PVcomBank và Công ty Điện lực Long An ký kết hợp đồng thu hộ tiền điện

Hoàng Anh |

Trên cơ sở ký kết thỏa thuận hợp tác toàn diện với Tổng Công ty Điện lực miền Nam (EVNSPC), ngày 9.7.2024, Ngân hàng TMCP Đại Chúng Việt Nam (PVcomBank) và Công ty Điện lực Long An (PC Long An) đã ký kết hợp đồng thu hộ tiền điện trên địa bàn tỉnh. Lễ ký kết diễn ra thành công tại văn phòng Điện lực Long An.

ABF vinh danh PVcomBank là “Ngân hàng chuyển đổi số tốt nhất” năm thứ ba liên tiếp

Hoàng Anh |

Năm thứ ba liên tiếp, Tạp chí The Asian Banking and Finance (ABF) vinh danh Ngân hàng TMCP Đại Chúng Việt Nam (PVcomBank) là “Ngân hàng chuyển đổi số tốt nhất” (Digital Transformation of the Year - Vietnam). Bên cạnh đó, PVcomBank cũng nhận thêm giải thưởng “Ngân hàng có sản phẩm số hiệu quả dành cho Doanh nghiệp vừa và nhỏ” (SME Digital Innovation of the Year - Vietnam) nhờ những giải pháp tài chính ưu việt cho khách hàng tổ chức. Lễ trao giải diễn ra vào ngày 4.7.2024 tại Singapore.

PVcomBank tiên phong ứng dụng công nghệ sinh trắc học vào giải pháp thanh toán

Thạch Lam |

Hưởng ứng chủ trương của Chính phủ và Ngân hàng Nhà nước (NHNN) về việc đẩy mạnh thanh toán không tiền mặt, Ngân hàng TMCP Đại Chúng Việt Nam (PVcomBank) thời gian qua đã không ngừng triển khai nhiều giải pháp hiện đại trên nền tảng số, mang lại tiện ích, nâng cao trải nghiệm cho khách hàng.