How is discrimination against people with disabilities punished?

Nam Dương |

Readers email quantranxxx@gmail.com to ask: How are discrimination against people with disabilities punished?

Lawyer Nguyen Thi Hoai Anh, YouMe Law Company Limited replied:

Article 11 Chapter II Decree No. 130/2021/ND-CP stipulating penalties for administrative violations in the field of social protection, assistance and children, regulations on violations of regulations on prohibited acts for People with disabilities are as follows:

1. Fine from 3,000,000 VND to 5,000,000 VND for one of the following acts:

a) Stigma and discrimination against people with disabilities;

b) Obstructing the legal right to marry and raise children of disabled people;

c) Obstructing people with disabilities from living independently and integrating into the community;

d) Preventing people with disabilities from participating equally in social activities;

d) Obstructing people with disabilities from exercising their right to access information technology.

2. A fine from 5,000,000 VND to 10,000,000 VND shall be imposed for failure to carry out the responsibility to nurture and care for people with disabilities according to the provisions of law.

3. Fines from 10,000,000 VND to 20,000,000 VND for acts of taking advantage of images, personal information, status of people with disabilities, organizations of people with disabilities, organizations for people with disabilities to deport profit or commit acts that violate the law.

4. A fine from 30,000,000 VND to 40,000,000 VND shall be imposed for the act of enticing, seducing or forcing a person with a disability to commit a violation of the law that does not rise to the level of criminal prosecution.

5. Remedial measures:

Forced to return illegal profits obtained from violations in Clauses 2 and 3 of this Article.

Clause 2, Article 5 of Decree No. 130/2021/ND-CP stipulating penalties for administrative violations in the field of social protection, assistance and children stipulates the fine level and sanctioning authority as follows:

2. The fine for each administrative violation specified in Chapter II of this Decree is the fine for the individual violator, except for the provisions in Articles 8, 9, 12, 13, 14, Clause 1 Article 16, Article 33 and Clause 2, Article 36 of this Decree. The fine for violating organizations is twice the fine for violating individuals.

Thus, acts of discrimination against people with disabilities can be fined from 3,000,000 VND to 5,000,000 VND for individuals, from 6,000,000 VND to 10,000,000 VND for organizations according to the law. regulations cited above.

Legal advice

Please call the legal consulting hotline: 0979310518; 0961360559 to receive a quick, timely answer or email us: tuvanphapluat@laodong.com.vn for a reply.

This column is produced with support from YouMe Law Company Limited

Nam Dương
TIN LIÊN QUAN

Chi tiết mức trợ cấp cho người khuyết tật nặng từ ngày 1.7

NHÓM PV |

Khi tăng mức chuẩn trợ giúp xã hội hàng tháng lên 500.000 đồng từ ngày 1.7 thì mức trợ cấp cho người khuyết tật nặng cũng có sự thay đổi.

Sinh viên khuyết 2 tay làm bộ khớp đa năng để người khuyết tật được cầm nắm

Chân Phúc - Ngọc Ánh |

TPHCM - Nguyễn Ngọc Nhứt - sinh viên ngành Marketing (Viện Công nghệ Việt - Hàn, Trường Đại học Công nghệ TPHCM) đã giành giải quán quân với sản phẩm bộ khớp đa năng trong cuộc thi khởi nghiệp do trường này tổ chức. Bộ sản phẩm này giúp những người khuyết tật chi trên có thể cầm muỗng, dùng máy tính…

Tiệm bánh bao đặc biệt với hầu hết lao động là người khuyết tật

NGỌC DIỆP - LÂM PHÚ |

Tiệm bánh bao nằm trên phố Đại Từ (quận Hoàng Mai, Hà Nội) gây ấn tượng với nhiều thực khách Hà Nội khi 80% nhân viên đều là người khuyết tật. Mỗi người mỗi hoàn cảnh, khiếm khuyết khác nhau nhưng đều được tạo cơ hội việc làm, có môi trường để vươn lên.

Nhờ tổ chức Công đoàn, giáo viên dạy người khuyết tật đã có chế độ hỗ trợ

HƯNG THƠ |

Nhờ sự hỗ trợ của tổ chức Công đoàn, nữ giáo viên đã mạnh dạn đề nghị Chủ tịch UBND tỉnh Quảng Trị xem xét hỗ trợ chế độ cho giáo viên dạy người khuyết tật. Hơn 1 năm sau, không chỉ nữ giáo viên, mà nhiều người lao động khác công tác ở ngành giáo dục tỉnh Quảng Trị đã và sẽ được nhận chế độ hỗ trợ.

Trực tiếp bóng đá Nam Định 2-0 Lee Man: Silva nâng tỉ số

NHÓM PV |

Trực tiếp trận đấu giữa câu lạc bộ Nam Định và Lee Man tại Cúp C2 châu Á, diễn ra lúc 19h00 hôm nay (18.9).

Giờ thứ 9: Giao kèo hôn nhân - Phần 1

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Hai nhân vật trong câu chuyện là bạn thân. Vì gia đình thúc ép, họ đã đến với nhau bằng một bản hợp đồng hôn nhân. Họ sẽ sống với nhau như thế nào?

Vụ trẻ bị đánh, đá ở lớp: Phụ huynh, chủ nhà trẻ nói gì?

DUY TUẤN |

Bình Thuận - Gia đình bé bị đánh rất xót con nhưng sẽ tha thứ cho cô. Chủ nhà trẻ xin lỗi vì quá nóng giận. Địa phương đã đình chỉ nhà trẻ.

Hành trình đi để trở về của Quán quân đường lên đỉnh Olympia

Nhóm PV |

Ước mơ được học tập, trải nghiệm ở môi trường quốc tế và sau đó sẽ quay trở lại Việt Nam, để hiện thực hóa khát vọng được cống hiến, được góp một phần công sức cho sự chuyển mình của đất nước - đây là điều mà Phan Minh Đức - quán quân Đường lên đỉnh Olympia năm 2010 luôn ấp ủ và coi là lẽ sống. Hành trình trở về Việt Nam của Đức luôn có sự đồng hành của rất nhiều bạn trẻ, những người luôn khát khao được cống hiến cho đất nước, đơn giản vì muốn khẳng định: "Tôi là người Việt Nam". Hành trình đó, chúng tôi gọi là “đi để trở về" của những tài năng Việt.