Metro Number 1 Receives Good News from Japanese Contractor

MINH QUÂN |

HCMC - Japanese contractor Hitachi begins handing over the train, training equipment for practice on Metro Line 1 (Bến Thành - Suối Tiên).

On August 9, the Management Board of HCMC Urban Railways announced that Hitachi has begun handing over the entire electrical system of Package CP3 to the NJPT Joint Venture to serve the training and practice of employees of Urban Railways Joint Stock Company No. 1 (HURC1).

The handed-over equipment includes 11 systems: Train system, rail system, ticket system, information system, signal system, warning sign system, power supply system, overhead power supply system, depot equipment and workshop system, monitoring and data collection system, and automatic door system.

MAUR assessed that this is an important milestone when Vietnamese employees directly practice on the project's equipment after a long period of theoretical study.

According to MAUR, previously, due to different interpretations of the contract, Hitachi contractor stated that the entire system of equipment would not be handed over to serve the training until the equipment was accepted.

To resolve the issue, the investor has continuously exchanged and negotiated with the parties, and the problem of using the equipment of the contractors for training and practice has been basically resolved.

The parties have signed a Memorandum of Understanding on related contents. Accordingly, the investor and the contractor will expedite the procedures for establishing the Dispute Resolution Board (DAB) to resolve emerging complaints, and simultaneously accept paying 80% of direct costs for training activities in using Hitachi contractor's equipment.

According to the plan, the training and practice on the main line for HURC1 employees will be completed in September 2024. Employees who have completed the training will participate in the trial operation (Trial Run) in October and November with independent evaluation by the French System Safety Advisory (BVT) company.

Based on the results of the trial operation evaluation and the System Safety Inspection Report of the BVT advisory, the investor will submit the file to the Railway Administration to conduct the safety inspection and submit the completion inspection to the State Acceptance Board to complete the completion inspection and put the project into operation.

Recently, the Prime Minister has issued a decision approving the adjustment of the investment plan for the Metro Line 1 project. Accordingly, the completion time of the construction project is adjusted to the end of the fourth quarter of 2024. Other contents remain unchanged.

Metro Line 1 has a total investment of over 437 billion VND, with a length of nearly 20km from Long Binh Depot (TP. Thủ Đức) to Bến Thành Station (District 1). The project was launched in 2012, with the original plan to complete it after 6 years, but the progress has been delayed many times.

Currently, Metro Line 1 has completed over 98% of the volume, and is expected to operate commercially by the end of this year.

MINH QUÂN
TIN LIÊN QUAN

Metro số 1 ở TPHCM điều chỉnh thời gian hoàn thành thi công

MINH QUÂN |

TPHCM – Metro số 1 (Bến Thành – Suối Tiên) vừa được Thủ tướng Chính phủ chấp thuận điều chỉnh thời gian hoàn thành thi công vào cuối quý IV/2024.

Xây tuyến Metro số 1 mất 17 năm, TPHCM rút ra được 5 bài học lớn

MINH QUÂN |

TPHCM - Metro số 1 (Bến Thành - Suối Tiên) dài 20km nhưng mất 17 năm triển khai tính từ lúc được duyệt và 12 năm thi công. TPHCM đã rút ra được 5 bài học lớn từ dự án này để đẩy nhanh xây hơn 550km Metro trong tương lai.

Metro số 1 tiến thêm một bước quan trọng để vận hành thương mại

MINH QUÂN |

TPHCM - Nhân viên nhà ga tuyến Metro số 1 bắt đầu được đào tạo thực hành hệ thống thu phí tự động (AFC) tại khu vực xưởng sửa chữa, trước khi vận hành trực tiếp tại các nhà ga. Đây là một bước tiến quan trọng trong quá trình đào tạo nhân lực chuẩn bị vận hành thương mại Metro số 1 cuối năm nay.

Dự báo thời điểm bão Trà Mi đạt cường độ cực đại giật cấp 15

AN AN |

Dự báo bão Trà Mi sẽ đạt cường độ cực đại khoảng cấp 12, giật cấp 15 khi tiến đến vùng biển quần đảo Hoàng Sa trong ngày 26.10.

Giờ thứ 9: Đứa con bất hạnh - Phần 1

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Bé gái trong câu chuyện ngày hôm nay phải ở với bố dượng của mình sau khi mẹ đẻ ly hôn. Đứa bé sẽ lớn lên như thế nào và có cuộc sống ra sao?

Diễn biến mới vụ hóa đơn nước cao bất thường ở Thái Bình

TRUNG DU |

Thái Bình - Trước hàng loạt hành động khó hiểu từ phía Công ty CP Nước sạch Thái Bình, khách hàng cho biết sẽ tiếp tục kiến nghị đến các cơ quan chức năng.

Phụ huynh cho con đi học trở lại sau khi nhà trường nhận sai

NGUYỄN TRƯỜNG |

Ninh Bình - Sau 2 ngày cho con nghỉ học để làm rõ thông tin nhà trường dùng sữa hết hạn cho học sinh uống, ngày 23.10, các phụ huynh đã cho con đi học trở lại.

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các tranh chấp lãnh thổ

Ngọc Vân |

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các vấn đề tranh chấp lãnh thổ và khác biệt về yêu sách biển, cùng với tình hình quân sự hoá tại khu vực.

Metro số 1 ở TPHCM điều chỉnh thời gian hoàn thành thi công

MINH QUÂN |

TPHCM – Metro số 1 (Bến Thành – Suối Tiên) vừa được Thủ tướng Chính phủ chấp thuận điều chỉnh thời gian hoàn thành thi công vào cuối quý IV/2024.

Xây tuyến Metro số 1 mất 17 năm, TPHCM rút ra được 5 bài học lớn

MINH QUÂN |

TPHCM - Metro số 1 (Bến Thành - Suối Tiên) dài 20km nhưng mất 17 năm triển khai tính từ lúc được duyệt và 12 năm thi công. TPHCM đã rút ra được 5 bài học lớn từ dự án này để đẩy nhanh xây hơn 550km Metro trong tương lai.

Metro số 1 tiến thêm một bước quan trọng để vận hành thương mại

MINH QUÂN |

TPHCM - Nhân viên nhà ga tuyến Metro số 1 bắt đầu được đào tạo thực hành hệ thống thu phí tự động (AFC) tại khu vực xưởng sửa chữa, trước khi vận hành trực tiếp tại các nhà ga. Đây là một bước tiến quan trọng trong quá trình đào tạo nhân lực chuẩn bị vận hành thương mại Metro số 1 cuối năm nay.