Hanoi residents will soon have reduced time for administrative procedures

HOÀNG XUYẾN |

The pilot project and establishment of the Hanoi City Public Administration Service Center will bring many benefits to the people, saving maximum time for procedures.

Pursuant to Resolution No. 142 dated June 29, 2024 of the National Assembly; Resolution No. 108 dated July 10, 2024 of the Government: "Assigning responsibility to the People's Committees of provinces and cities: Hanoi, Ho Chi Minh City, Binh Duong province, Quang Ninh province to pilot the model of one-level public administrative service center under the provincial People's Committee as an administrative agency", it is expected that in early October 2024, the Hanoi City Public Administrative Service Center (Centre) will be launched. Currently, Hanoi is the first locality to complete the pilot project under the direction of the Prime Minister.

The pilot establishment of the Public Administration Service Center helps remove "bottlenecks" and resolve "congestion" in handling administrative procedures (especially in departments, branches and in areas such as: land, investment, planning, construction...).

After its establishment, the Centre aims to ensure the reception of administrative procedure records “without administrative boundaries”; access to services within a radius of less than 30 minutes of travel or a radius of no more than 5 km, support for administrative procedures 24/7 in the electronic environment, and direct transaction time of no more than 15 minutes/record.

This is a benefit that helps people and businesses to carry out administrative procedures at a single location instead of traveling to many different locations. This not only saves time but also reduces costs related to travel and transactions.

In addition, the establishment of the public administrative service center also helps to centralize and simplify administrative processes, increasing transparency. Procedures are carried out more quickly and clearly, minimizing corruption and negativity in management.

Not only that, through the integration of modern IT systems, the Public Administration Service Center promotes the digitalization of administrative processes; reduces paperwork, improves the efficiency of data management, and supports state management agencies in making quick and accurate decisions.

Through promoting the application of information technology, the average labor productivity in handling administrative procedures and socializing some tasks in the process of guiding, receiving and handling administrative procedures is expected to increase sharply:

The average file receiving productivity of 1 staff member on duty at the One-Stop Department in 1 year is expected to be at least 1,800 files in urban areas of the City; 1,200 files in rural areas; 800 files in remote, isolated, and especially difficult areas (except in cases where the total number of files received in the year/1 One-Stop Department is less than the above target).

Reduce waiting time for organizations and individuals to an average of 15 minutes/transaction; time for receiving and processing documents to at least 30 minutes/document by 2025.

Applying fast, efficient and transparent processes will increase people's and businesses' satisfaction with public administrative services; strengthen the trust of organizations and individuals in the government and state agencies.

HOÀNG XUYẾN
TIN LIÊN QUAN

Hà Nội khôi phục giao thông nhiều tuyến đường

Minh Hạnh |

Hà Nội - Các phương tiện được lưu thông trở lại bình thường ở địa bàn huyện Mỹ Đức và thị xã Sơn Tây do nước ngập đã rút.

Hà Nội chuẩn bị ra mắt Trung tâm Phục vụ hành chính công

Hoàng Xuyến |

Mới đây, Ban Thường vụ Thành ủy Hà Nội đã thống nhất chủ trương thí điểm thành lập Trung tâm Phục vụ hành chính công thành phố Hà Nội.

5 địa phương chưa thành lập Trung tâm phục vụ hành chính công

PHẠM ĐÔNG |

Theo báo cáo của Chính phủ, 5 địa phương gồm Hà Nội, TP Hồ Chí Minh, Đà Nẵng, Hải Phòng, Điện Biên chưa thành lập Trung tâm phục vụ hành chính công, vẫn duy trì mô hình bộ phận một cửa tại các cơ quan chuyên môn cấp tỉnh.

Nguyện vọng của trái chủ trong vụ Vạn Thịnh Phát giai đoạn 2

NHÓM PV |

TPHCM - Nhiều bị hại liên quan đến sai phạm xảy ra ở Tập đoàn Vạn Thịnh Phát, Ngân hàng TMCP Sài Gòn đã có mặt tại TAND TPHCM để theo dõi phiên xét xử.

So sánh hình ảnh TP Yên Bái hiện tại và thời điểm bão lũ lịch sử

Trần Bùi - Vũ Bảo |

Trận đại hồng thủy đã đi qua TP Yên Bái gần 10 ngày, hiện nước đã rút, đường đã khô, cuộc sống người dân đã dần ổn định trở lại.

Giá vàng hôm nay 20.9: Vàng nhẫn tăng sốc

Khương Duy |

Giá vàng hôm nay 20.9 tăng mạnh ở thị trường trong nước và thế giới. Giá vàng nhẫn tròn trơn 9999 sáng nay sắp bằng giá vàng miếng SJC.

Giám đốc công ty làm máy nhắn tin cho Hezbollah bị điều tra

Anh Vũ |

Công ty Gold Apollo, có trụ sở tại Đài Loan (Trung Quốc), đang bị điều tra liên quan đến vụ nổ hàng nghìn máy nhắn tin của lực lượng Hezbollah.

Ngắm mùa lúa chín ở Hà Giang vẹn nguyên sau bão lũ

Đan Thanh |

Không chịu ảnh hưởng nhiều sau bão số 3, ruộng bậc thang ở các huyện Vị Xuyên, Hoàng Su Phì đang vào mùa lúa chín đẹp, thu hút khách trở lại Hà Giang.

Hanoi prepares to launch Public Administration Service Center

Hoàng Xuyến |

Recently, the Standing Committee of the Hanoi Party Committee has agreed on the pilot policy of establishing the Hanoi City Public Administration Service Center.

5 địa phương chưa thành lập Trung tâm phục vụ hành chính công

PHẠM ĐÔNG |

Theo báo cáo của Chính phủ, 5 địa phương gồm Hà Nội, TP Hồ Chí Minh, Đà Nẵng, Hải Phòng, Điện Biên chưa thành lập Trung tâm phục vụ hành chính công, vẫn duy trì mô hình bộ phận một cửa tại các cơ quan chuyên môn cấp tỉnh.