About to build a new 207km road around Ho Chi Minh City and 4 provinces

MINH QUÂN |

Ho Chi Minh City Ring Road 4, 207km long, surrounding Ho Chi Minh City and 4 provinces, is proposed to apply a series of specific mechanisms to speed up progress.

On August 12, Ho Chi Minh City People's Committee sent an urgent document to the Prime Minister proposing specific mechanisms and policies that apply to the entire Ring Road 4 of Ho Chi Minh City.

Belt 4 passes through Ho Chi Minh City and Long An, Binh Duong, Dong Nai and Ba Ria - Vung Tau.

Currently, the entire route is being studied with a total length of nearly 207 km, of which Long An accounts for more than 78 km, Binh Duong 47.5 km, Dong Nai 45.6 km, Ba Ria - Vung Tau 18.1 km and Ho Chi Minh City 17 km. ,3 km.

Phase 1, the project will build 4 lanes, with emergency stopping lanes arranged continuously and a median strip between the two directions of traffic... This phase will also clear the site once according to the 8-lane planning to favorable for future expansion.

Belt 4 route according to planning. Photo: Ho Chi Minh City Department of Transport
Belt 4 route according to planning. Photo: Ho Chi Minh City Department of Transport

Total investment is estimated at more than 128,000 billion VND, of which, construction costs are nearly 77,000 billion VND, site clearance costs are more than 51,000 billion VND. The project is proposed under the public-private partnership (PPP) method, BOT (build - operate - transfer) contract.

Localities will act as competent authorities to implement sections through the area. Currently, Ho Chi Minh City, Dong Nai, Ba Ria - Vung Tau, and Long An have basically completed pre-feasibility study reports, expected to submit to competent authorities for appraisal and decision on investment policies in the fourth quarter of 2024.

Particularly, the section through Binh Duong province has had its investment policy approved by the People's Council of this province, and is currently preparing a feasibility study report for component projects.

To speed up the progress of Ring Road 4 in Ho Chi Minh City , relevant localities have coordinated with the Ministry of Transport to agree on the need to propose a number of specific mechanisms and policies that apply to the entire project.

In particular, the Provincial People's Committee is assigned to be the governing body, using local budget and other legal capital sources to invest in Ring Road 4 projects in Ho Chi Minh City; can use local budget to support other localities to do projects (such as Thu Bien bridge between Dong Nai province and Binh Duong province).

The Central budget supports the provinces (Binh Duong, Dong Nai and Ba Ria - Vung Tau) with 50% of the total budget capital participating in the project. Particularly in the section through Long An province, the Central budget proposes to support 75% of the total budget capital participating in the project. Ho Chi Minh City alone will balance its capital.

Allow the proportion of state capital participating in the project not to exceed 70% of the total project investment.

Allow the total investment value of Ho Chi Minh City Ring Road 4 projects of each locality to be transferred to the medium-term public investment capital plan for the period 2026 - 2030, not included in the total investment of programs and projects. must be implemented in the medium-term public investment plan for the following period.

For the section of Ring Road 4 of Ho Chi Minh City through Long An province, the National Assembly allows the Prime Minister to decide on the project investment policy.

Allows heads of competent agencies to decide on contractor appointment for consulting packages, technical infrastructure relocation, compensation, and resettlement support. This is to ensure the project is implemented quickly, synchronously and effectively.

MINH QUÂN
TIN LIÊN QUAN

Nắn Vành đai 4 TPHCM tiết kiệm 17.000 tỉ đồng, thúc đẩy kinh tế vùng ven

MINH QUÂN |

Dự án Vành đai 4 qua TPHCM và Long An sẽ được nắn chỉnh để tránh khu dân cư đông đúc và các tuyến đường hiện hữu, giúp giảm 17.000 tỉ đồng giải phóng mặt bằng.

TPHCM và 4 tỉnh thống nhất phương án làm Vành đai 4 hơn 100.000 tỉ đồng

MINH QUÂN |

TPHCM - Dự án Vành đai 4 TPHCM dài 207km, đi qua TPHCM và các tỉnh Bình Dương, Đồng Nai, Long An, Bà Rịa - Vũng Tàu, tổng mức đầu tư khoảng 106.000 tỉ đồng. Mỗi địa phương sẽ chủ trì thực hiện đoạn đi qua địa bàn.

Lộ trình làm đường Vành đai 4 TPHCM qua Bình Dương trên 18.200 tỉ đồng

ĐÌNH TRỌNG |

Dự án đường Vành đai 4 TPHCM qua Bình Dương có tổng vốn đầu tư trên 18.200 tỉ đồng, theo kế hoạch sẽ được khởi công vào dịp lễ 30.4 năm nay, hoàn thành dự án vào ngày 30.12.2026.

Dự báo thời điểm bão Trà Mi đạt cường độ cực đại giật cấp 15

AN AN |

Dự báo bão Trà Mi sẽ đạt cường độ cực đại khoảng cấp 12, giật cấp 15 khi tiến đến vùng biển quần đảo Hoàng Sa trong ngày 26.10.

Giờ thứ 9: Đứa con bất hạnh - Phần 1

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Bé gái trong câu chuyện ngày hôm nay phải ở với bố dượng của mình sau khi mẹ đẻ ly hôn. Đứa bé sẽ lớn lên như thế nào và có cuộc sống ra sao?

Diễn biến mới vụ hóa đơn nước cao bất thường ở Thái Bình

TRUNG DU |

Thái Bình - Trước hàng loạt hành động khó hiểu từ phía Công ty CP Nước sạch Thái Bình, khách hàng cho biết sẽ tiếp tục kiến nghị đến các cơ quan chức năng.

Phụ huynh cho con đi học trở lại sau khi nhà trường nhận sai

NGUYỄN TRƯỜNG |

Ninh Bình - Sau 2 ngày cho con nghỉ học để làm rõ thông tin nhà trường dùng sữa hết hạn cho học sinh uống, ngày 23.10, các phụ huynh đã cho con đi học trở lại.

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các tranh chấp lãnh thổ

Ngọc Vân |

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các vấn đề tranh chấp lãnh thổ và khác biệt về yêu sách biển, cùng với tình hình quân sự hoá tại khu vực.

Nắn Vành đai 4 TPHCM tiết kiệm 17.000 tỉ đồng, thúc đẩy kinh tế vùng ven

MINH QUÂN |

Dự án Vành đai 4 qua TPHCM và Long An sẽ được nắn chỉnh để tránh khu dân cư đông đúc và các tuyến đường hiện hữu, giúp giảm 17.000 tỉ đồng giải phóng mặt bằng.

TPHCM và 4 tỉnh thống nhất phương án làm Vành đai 4 hơn 100.000 tỉ đồng

MINH QUÂN |

TPHCM - Dự án Vành đai 4 TPHCM dài 207km, đi qua TPHCM và các tỉnh Bình Dương, Đồng Nai, Long An, Bà Rịa - Vũng Tàu, tổng mức đầu tư khoảng 106.000 tỉ đồng. Mỗi địa phương sẽ chủ trì thực hiện đoạn đi qua địa bàn.

Lộ trình làm đường Vành đai 4 TPHCM qua Bình Dương trên 18.200 tỉ đồng

ĐÌNH TRỌNG |

Dự án đường Vành đai 4 TPHCM qua Bình Dương có tổng vốn đầu tư trên 18.200 tỉ đồng, theo kế hoạch sẽ được khởi công vào dịp lễ 30.4 năm nay, hoàn thành dự án vào ngày 30.12.2026.