Volvo adjusts its ambitions to electrify cars in the future

Văn Thắng |

Volvo has pushed back its ambition to sell all electric cars from 2030 to 2040 due to changing market conditions and customer demand.

Volvo's long-term goal is still to become an all-electric car company and achieve zero greenhouse gas emissions by 2040. This has replaced the company's previous ambition of having an all-electric product line by 2030.

Volvo's adjustment of ambitions is not expected to have any significant impact on the company's investment plans.

Volvo has delayed its ambition to sell all electric cars due to changing market conditions and customer needs. Photo: Volvo
Volvo has delayed its ambition to sell all electric cars due to changing market conditions and customer needs. Photo: Volvo

Volvo representatives also said that with five fully electric car (EV) models already on the market and five more under development, fully electrified models remain a key pillar in Volvo Cars' product strategy.

In the future, the company aims to have 90% - 100% of its global sales be electric cars by 2030. On the other hand, the remaining 0% - 10% will allow for the sale of a limited number of mild hybrid models if needed.

In addition, Volvo will continue to develop plug-in and mild hybrid models, providing a balanced product portfolio and a solid transition to an all-electric future.

Accordingly, by 2025, the proportion of electrified products is expected to reach 50% to 60%. Before the end of this decade, Volvo will complete a range of electric vehicles. This will give the company a "stepping stone" to switch to full electrification when market conditions are more suitable.

Volvo Cars CEO with the company's EX30 electric car. Photo: Volvo
Volvo Cars CEO with the company's EX30 electric car. Photo: Volvo

Volvo’s all-electric car market share is currently at 26% in the second quarter of 2024, the highest among all premium carmakers. Meanwhile, its electrified market share, including electric and plug-in hybrid vehicles, is 48%.

As the electrification target has been revised, Volvo is also updating its CO2 reduction target. The company is targeting a 65% to 75% reduction in CO2 emissions per car by 2023 compared to a 2018 baseline. This is an adjustment from the previous ambition of 75%. By 2025, the company is targeting a 30% to 35% reduction compared to a 2018 baseline, up from the previous target of 40%.

Văn Thắng
TIN LIÊN QUAN

Loạt mẫu xe nhái có mặt tại triển lãm ôtô ở Trung Quốc

HẠO THIÊN (Theo Carscoops) |

Theo thông tin từ Carscoops, hai mẫu xe có ngoại hình giống Rolls-Royce và Maybach đang được trưng bày tại triển lãm ôtô Thành Đô tại Trung Quốc.

Bất ngờ mức lương ngành Công nghệ kỹ thuật ôtô

Trang Hà |

Theo các chuyên gia trong ngành, mức lương trung bình của sinh viên tốt nghiệp ngành Công nghệ kỹ thuật ôtô cao so với mặt bằng chung.

5 huyện ở Hà Tĩnh được định mức tới 8 ôtô công

Xuyên Đông |

Hà Tĩnh vừa ban hành định mức ôtô phục vụ công tác chung, trong đó 5 huyện ở Hà Tĩnh được định mức cao nhất tới 8 ôtô công.

Ngắm mùa lúa chín ở Hà Giang vẹn nguyên sau bão lũ

Đan Thanh |

Không chịu ảnh hưởng nhiều sau bão số 3, ruộng bậc thang ở các huyện Vị Xuyên, Hoàng Su Phì đang vào mùa lúa chín đẹp, thu hút khách trở lại Hà Giang.

Điện Biên xuất hiện thêm cung trượt đe dọa nhiều hộ dân

NHÓM PV |

Nhiều vết nứt tạo thành cung trượt lớn đang đe dọa nguy cơ mất an toàn đối với nhiều hộ dân tại TP Điện Biên Phủ, tỉnh Điện Biên.

Ngầm tràn ngập sâu, Quảng Bình cảnh báo dân không di chuyển

CÔNG SÁNG |

Do ảnh hưởng bão số 4, từ 7 giờ sáng 20.9, địa bàn tỉnh Quảng Bình vẫn còn nhiều ngầm tràn nước ngập sâu, chảy xiết và chia cắt cục bộ.

Bão số 4 Soulik suy yếu vẫn có thể tàn phá Thái Lan

Khánh Minh |

Bão số 4 Soulik dù đã suy yếu thành áp thấp nhưng dự kiến sẽ mang theo mưa lớn đến Thái Lan.

Ảnh hưởng thi công âu thuyền, nhà dân bị ngập sâu trong nước

YẾN PHƯƠNG - TẠ QUANG |

Việc thi công công trình Âu thuyền Cái Khế đã khiến nhiều nhà dân tại TP Cần Thơ bị lún, nứt nghiêm trọng và ngập sâu trong nước.