MH370 owners mired in new crisis

Thanh Hà |

Malaysia Airlines, the airline that operated MH370 - the plane that mysteriously disappeared 10 years ago - is mired in a new crisis.

Malaysia Airlines has just announced a profit after a decade of losses since the MH370 and MH17 tragedies. However, new problems have arisen that now Malaysia Airlines faces closer scrutiny, according to SCMP.

A series of aircraft problems have forced the Malaysian airline to cut flights and routes, hampering its plans to reopen services in Europe.

The latest incident involving Malaysia Airlines occurred on September 11, when a Boeing 737 bound for Bali had to return to Kuala Lumpur shortly after takeoff. It was the sixth such incident since August, raising alarms about the airline’s safety record, which has been marred by the disappearance of MH370 and the downing of MH17 in 2014, which killed 537 people.

The burden of past tragedies, combined with ongoing technical troubles, affects Malaysia Airlines' future prospects.

On August 26, Malaysia Airlines announced a temporary 20% reduction in flights, cutting popular routes to destinations such as Bangkok, Bali, Jakarta, Osaka, Shanghai and Singapore.

Izham Ismail, the airline's chief executive of parent company Malaysia Aviation Group, said the airline's troubles were due to original equipment manufacturers being responsible for shortages of key aircraft components.

Global aircraft maintenance demands also impacted availability at maintenance, repair and overhaul facilities, compounding Malaysia Airlines' woes.

These are challenges not unique to Malaysia Airlines, SCMP notes. Cathay Pacific recently grounded all of its Airbus A350s after discovering an engine failure on a flight to Zurich, Switzerland.

According to SCMP, Malaysia Airlines has received sympathy for quickly handling recent problems, even though its net profit is certain to be affected due to having to cut a quarter of its flight routes.

However, aviation analyst Shukor Yusof of Endau Analytics points out that many of the airline’s troubles are internal. Prior to 2017, Malaysia Airlines had five CEOs in 15 years, in contrast to the stable leadership of successful airlines such as Emirates, Qatar Airways and Singapore Airlines, which “had the same leader for more than a decade”.

The airline's tumultuous history, which was marred by the MH370 tragedy, also includes the short but impactful tenure of Christoph Mueller, who joined the airline in 2015. Under his leadership, Malaysia Airlines cut a third of its 20,000 employees - including many skilled engineers - and sold off strategic assets. After just 17 months, Mueller left, citing "changes in personal circumstances".

The consequences of Christoph Mueller's decisions are still being felt today, industry insiders say.

Many former Malaysia Airlines engineers have sought opportunities abroad, landing positions with Gulf carriers such as Etihad, Emirates, Kuwait Airways, Saudia and Oman Air. Others have moved to Indonesia, Singapore and Hong Kong, China, shifting gears in an increasingly competitive market.

Domestically, Malaysia Airlines also faces fiercer competition for human resources as companies such as AirFrance Industrie, KLM Engineering and Maintenance... have re-hired former engineers from the airline.

Thanh Hà
TIN LIÊN QUAN

Xác nhận mới về vị trí MH370 mất tích

Thanh Hà |

Tin MH370 mới nhất một lần nữa xác nhận nghiên cứu của kỹ sư hàng không vũ trụ Anh Richard Godfrey về việc xác định địa điểm máy bay MH370 rơi.

Malaysia Airlines gặp khủng hoảng mới 10 năm sau vụ MH370

Thanh Hà |

Malaysia Airlines gặp loạt vấn đề kỹ thuật, các chuyến bay bị hủy khiến khách hàng thất vọng, theo SCMP.

Xác định địa điểm hoàn hảo che giấu xác MH370

Thanh Hà |

Bí ẩn MH370 có thể được giải đáp khi tìm thấy "nơi ẩn náu hoàn hảo" của xác máy bay mất tích.

Nước lũ thấm qua thân đê ở Thanh Hóa

Trần Lâm |

Thanh Hóa - Ảnh hưởng nước sông Mã dâng cao, áp lực lớn, một điểm đê ở huyện Vĩnh Lộc có hiện tượng thấm, rò nước qua thân đê.

Diễn viên trẻ và áp lực danh hiệu “ngôi sao phòng vé”

NGỌC DỦ |

Từ việc khẳng định tên tuổi với khán giả, nhiều diễn viên trẻ giờ đây còn phải chịu áp lực không nhỏ về kỳ vọng doanh thu phim thông qua danh tiếng của mình.

Tử hình cựu Kế toán trưởng Viện Vệ sinh dịch tễ Trung ương

Việt Dũng |

Ông Nguyễn Hoàng - cựu Kế toán trưởng của Viện Vệ sinh dịch tễ Trung ương viết khống 409 giấy rút tiền, séc và ủy nhiệm chi để rút số tiền hơn 246 tỉ đồng.

3 cháu bé trong một gia đình ở Ninh Bình bị mất tích

NGUYỄN TRƯỜNG |

Lực lượng chức năng xã Kim Tân và huyện Kim Sơn (Ninh Bình) đang phối hợp cùng với gia đình để tìm kiếm 3 cháu bé bị mất tích hơn 2 ngày nay.

Thêm giả thuyết chấn động về MH370

Thanh Hà |

Tin MH370 mới nhất cho biết, sau một xác nhận mới về vị trí chiếc máy bay mất tích, một chuyên gia tìm kiếm nhấn mạnh, MH370 "không bị rơi".

New confirmation of missing MH370 location

Thanh Hà |

The latest MH370 news once again confirms the research of British aerospace engineer Richard Godfrey on determining the location of the MH370 crash.

Malaysia Airlines faces new crisis 10 years after MH370

Thanh Hà |

Malaysia Airlines encountered a series of technical problems and flight cancellations, disappointing customers, according to SCMP.

Identify the perfect location to hide the body of MH370

Thanh Hà |

The mystery of MH370 may be solved when the "perfect hiding place" of the missing plane is found.