Supermarket chain uses AI to evaluate employees' smiles causing controversy

NGUYỄN ĐĂNG (THEO SCMP) |

Japanese supermarket chain Aeon caused controversy when it applied an artificial intelligence (AI) system to evaluate and standardize employees' smiles.

On July 1, the national brand announced it had become the first company in the world to promote a smile-measuring AI system that is being used in 240 stores across Japan .

Accordingly, the application called "Mr Smile" was developed by Japanese technology company InstaVR and is said to be able to accurately assess the service attitude of sales staff.

The system uses more than 450 factors including facial expressions, voice volume and greeting tone. It is also designed with many other engaging elements to encourage employees to improve their attitude by challenging their scores.

Aeon said that they tested this system at 8 stores with about 3,400 employees and found that service attitude improved up to 1.6 times within 3 months.

The policy raises concerns about whether AI systems will increase workplace harassment, especially from customers – a serious problem in Japan.

"Kasu-hara", which is behavior that harasses customers towards employees, manifests itself in the form of abusive language and constant complaints.

This year, nearly half of the 30,000 employees surveyed, who work in the service industry and other fields, told UA Zensen, Japan's largest union, about being harassed by customers. tangled.

An employee shared with UA Zensen: "A smile must be a beautiful thing, coming from the heart, not being treated like a product."

“Everyone is different, and they also express their feelings in different ways. Using machines to 'standardize' people's attitudes sounds cold and silly," another opinion said.

Aeon's actions have been compared to a strategy deployed by McDonald's in Japan called "Smile zero yen". Fast food chains in Japan have had the word "Smile" on their menus since the 1980s, with prices of "0 yen" to emphasize that greeting customers with a smile costs nothing.

This idea has been increasingly questioned in recent years because it is seen as placing an additional burden on the lowest-paid hourly employees in the country.

After Japan's Ministry of Health, Labor and Welfare released guidelines on anti-harassment of workers in 2022, many companies are encouraged to maintain service standards without compromising employee welfare.

Recently, news of a supermarket in Fukuoka Prefecture, Japan, implementing a super slow checkout counter, where customers can spend up to 20 minutes to pay without feeling pressured, was well received. heat.

This measure is intended to show concern for elderly and disabled customers. However, despite fewer customers going through the checkout counter, sales still increased by 10%, according to Asahi TV.

NGUYỄN ĐĂNG (THEO SCMP)
TIN LIÊN QUAN

Khi hoa tiêu nằm gọn trong túi quần

Bài và ảnh anh vũ |

Sau gần 20 năm từ khi ra mắt, Google Maps đã trở thành một ứng dụng quen thuộc, tới mức gần như ai sở hữu điện thoại thông minh đều đã từng sử dụng nó để tìm đường.

Ai đứng sau dự án Aeon Mall Biên Hòa 6.000 tỉ sắp khởi công tại Đồng Nai?

Lục Giang |

Việt Phát Group là nhà đầu tư duy nhất dự thầu và trúng thầu dự án Aeon Mall Biên Hòa. Thông tin công bố cho thấy, Việt Phát Group là doanh nghiệp do nhóm cổ đông gồm những người đã hoặc đang là lãnh đạo cấp cao tại Việt Phát JSC lập nên.

Tết trọn vẹn cùng AEON: Nguồn cung dồi dào, giá cả ổn định, phục vụ xuyên Tết

Thu Hằng |

Với mong muốn đồng hành cùng người tiêu dùng an tâm mua sắm trong dịp Tết Nguyên đán - Giáp Thìn 2024, AEON Việt Nam đã sẵn sàng nguồn hàng phong phú, tăng dự trữ hàng hóa, giữ giá cả ổn định, tăng thời gian hoạt động, mở cửa xuyên Tết cùng nhiều ưu đãi hấp dẫn phục vụ nhu cầu tăng cao và mang đến nhiều tiện lợi cho khách hàng.

VĐV bóng chuyền Nguyễn Thị Xuân và sự bền bỉ ở tuổi U40

NHÓM PV |

Góc nhìn thể thao số 181 có buổi trò chuyện với chủ công Nguyễn Thị Xuân về hành trình gắn bó với bóng chuyền cũng như dự định trong tương lai của tay đập 38 tuổi.

Ảnh hưởng thi công âu thuyền, nhà dân bị ngập sâu trong nước

YẾN PHƯƠNG - TẠ QUANG |

Việc thi công công trình Âu thuyền Cái Khế đã khiến nhiều nhà dân tại TP Cần Thơ bị lún, nứt nghiêm trọng và ngập sâu trong nước.

Người dân ở Hoài Đức phải khám da liễu hàng tháng vì thiếu nước sạch

KHÁNH AN |

Suốt 6 năm qua, hàng tháng, vợ chồng anh Nguyễn Đình Minh (Hoài Đức, Hà Nội) đều đưa các con đi khám da liễu vì không có nước sạch sử dụng.

6 lần thu hồi đất bất thành của chính quyền TP Thái Nguyên

Lam Thanh |

Thái Nguyên - Dù các cơ quan chức năng có hàng loạt thông báo yêu cầu di dời tài sản, bàn giao lại đất nhưng Trung tâm Nông nghiệp công nghệ cao vẫn phớt lờ.

Tăng trợ cấp thất nghiệp lên 75% giúp người lao động yên tâm

MINH HÀ - HOÀNG XUYẾN |

Tăng mức hưởng trợ cấp thất nghiệp lên 75% lương bình quân là mong mỏi của rất nhiều người lao động.

When the navigator fits in your pocket

Bài và ảnh anh vũ |

After nearly 20 years since its launch, Google Maps has become a familiar application, to the point that almost everyone who owns a smartphone has used it to find directions.

Ai đứng sau dự án Aeon Mall Biên Hòa 6.000 tỉ sắp khởi công tại Đồng Nai?

Lục Giang |

Việt Phát Group là nhà đầu tư duy nhất dự thầu và trúng thầu dự án Aeon Mall Biên Hòa. Thông tin công bố cho thấy, Việt Phát Group là doanh nghiệp do nhóm cổ đông gồm những người đã hoặc đang là lãnh đạo cấp cao tại Việt Phát JSC lập nên.

Tết trọn vẹn cùng AEON: Nguồn cung dồi dào, giá cả ổn định, phục vụ xuyên Tết

Thu Hằng |

Với mong muốn đồng hành cùng người tiêu dùng an tâm mua sắm trong dịp Tết Nguyên đán - Giáp Thìn 2024, AEON Việt Nam đã sẵn sàng nguồn hàng phong phú, tăng dự trữ hàng hóa, giữ giá cả ổn định, tăng thời gian hoạt động, mở cửa xuyên Tết cùng nhiều ưu đãi hấp dẫn phục vụ nhu cầu tăng cao và mang đến nhiều tiện lợi cho khách hàng.