The Western Paradox Still Insures Russia's Oil

Khánh Minh |

Insurance companies in the Western continue to insure oil from Russia despite sanctions imposed on Russia by this bloc itself.

Reuters cited data on transportation and insurance to say that some Western insurance companies have provided insurance for ships carrying oil of Russia.

Reuters noted that Western insurance companies are only allowed to insure Russian oil tankers if the oil is sold at a price of $60 per barrel or below.

However, according to data from the financial company LSEG cited by Reuters, the average price of Russian Urals oil is $69.4 per barrel.

The insurance companies providing insurance for Russian oil tankers include American Club, West of England and Gard - a Norwegian-based company - which has insured 10 oil tankers produced by Rosneft and destined for Asia. All the oil tankers were insured this year.

The insurance industry is an important tool for the EU and the US in enforcing sanctions against Russia after Russia launched a military operation in Ukraine in 2022.

According to the ceiling price agreed upon by G7, Western insurance companies can only lawfully provide insurance for Russian oil tankers if the sale price is $60 per barrel or lower.

The insurance companies have noted from the start that implementing the ceiling price will be a significant challenge, so most of them simply refuse to insure any Russian oil tankers.

However, this does not prevent oil exports from Russia. Russian insurance companies as well as companies from China and India have stepped in to provide insurance and maintain the flow of oil.

In general, the enforcement of sanctions has not achieved the goal of curbing Russia's economy of Russia.

The World Bank put Russia on the list of high-income countries a month ago for the first time since 2015.

The World Bank said trade was one of the main factors contributing to this growth, reaching a growth rate of 6.8% last year.

The financial sector - another major target of Western sanctions - also grew by 8.7% in 2023.

Khánh Minh
TIN LIÊN QUAN

Nga tấp nập đón các thương hiệu xa xỉ phương Tây quay lại

Khánh Minh |

Nhiều thương hiệu xa xỉ phương Tây muốn khôi phục hoạt động ở Nga càng sớm càng tốt.

Nghịch lý khi EU từ bỏ khí đốt Nga

Song Minh |

EU đặt mục tiêu loại bỏ khí đốt Nga nhưng thực tế lượng khí đốt qua đường ống của Nga đến EU vẫn tăng vọt.

Động thái của Nga làm chao đảo thị trường dầu toàn cầu

Ngọc Vân |

Nga làm trầm trọng thêm tình trạng suy giảm chung về lượng dầu vận chuyển bằng đường biển trên toàn thế giới.

Mực nước Thủy điện Hòa Bình ra sao sau mưa lớn?

Minh Nguyễn |

Sau mưa lớn, mực nước ở hồ Thủy điện Hòa Bình tiếp tục dâng cao so với thời điểm đóng cửa xả lũ.

Một học sinh lớp 2 bị xe ôtô cán tử vong trong sân trường

BẢO TRUNG |

Đắk Lắk - Một phụ huynh lái xe ôtô bán tải đã vô tình cán tử vong một nữ học sinh lớp 2 ngay trong sân trường.

Đắk Nông điều động, bổ nhiệm nhiều cán bộ chủ chốt

PHAN TUẤN |

Ban Thường vụ Tỉnh ủy Đắk Nông vừa quyết định điều động, phân công, bổ nhiệm nhiều cán bộ chủ chốt.

Quán cơm bình dân đông khách nhất Hạ Long bị tẩy chay

Nguyễn Hùng |

Quảng Ninh - Ban Tuyên giáo Thành ủy Hạ Long đã có công văn đề nghị các cơ quan chức năng vào cuộc vụ quán Cơm sạch bà Liên bị dư luận đề nghị tẩy chay.

Thượng Hải hứng bão mạnh nhất 75 năm

Thanh Hà |

Bão Bebinca đổ bộ Thượng Hải (Trung Quốc) sáng 16.9 với cường độ bão cấp 1, sức gió vượt qua cơn bão mạnh nhất tấn công thành phố này năm 1949.

Russia is bustling with the return of Western luxury brands

Khánh Minh |

Many luxury Western brands wish to resume operations in Russia as soon as possible.

Irreconcilable Paradox: EU's Abandonment of Russian Gas

Song Minh |

The EU aims to eliminate Russian natural gas but in reality, the amount of natural gas from Russia to the EU via pipeline is surging.

Russia's move shakes the global oil market

Ngọc Vân |

Russia exacerbates the overall decline in the amount of oil transported by sea worldwide.