Long An completes pre-feasibility documents for Ho Chi Minh City Ring Road 4 project

An Long |

The Ho Chi Minh City Ring Road 4 project through Long An province is 78.3km long with a total investment of more than 67,000 billion VND in phase 1.

On September 16, according to the Department of Transport of Long An province, the province has completed the pre-feasibility study report for the Ho Chi Minh City Ring Road 4 project through Long An province. The total investment for phase 1 is 67,302 billion VND.

According to the Long An Provincial People's Committee, recently, the Provincial People's Committee has directed the Department of Transport and related units to coordinate with the Ho Chi Minh City Department of Transport to complete the pre-feasibility study report for the Ho Chi Minh City Ring Road 4 project through Long An province. Up to now, the consulting unit has completed the report.

The investment project to build Ho Chi Minh City Ring Road 4 through the province starts at Thay Cai Canal (border of Cu Chi District, Ho Chi Minh City and Duc Hoa District, Long An Province), and ends at the North-South axis at Hiep Phuoc Port, Nha Be District, Ho Chi Minh City. The total length of the route is about 78.3km, of which the section through Long An Province is 74.5km long and the section through Ho Chi Minh City is 3.8km long.

The investment scale for the completion phase of the expressway section has 8 complete lanes, with a design speed of 100 km/h. For the parallel road section on both sides, there will be at least 2 lanes, with a design speed of 60 km/h according to urban road standards.

Investment scale of phase 1 for the main route: Expressway, speed 100km/h, 4 complete lanes, roadbed 25.5m, bridge arranged in 2 units, each unit 12.25m. The scale of parallel roads on each side is arranged with at least 2 lanes. For the section with civil traffic needs, arrange the two-way service road to meet the standards of rural roads level B according to TCVN 10380-2014.

There are 27 intersections on the route, including 10 interconnected intersections, 16 direct intersections and 1 entrance. Phase 1 invests in 7 interconnected intersections (HCM Chon Thanh - Duc Hoa, QL.N2, HCMC - Trung Luong Expressway, QL.1, DT.827E, DT.826D, end of route) and 14 direct intersections; 1 entrance. 6 intersections have not been invested in, including 3 interconnected intersections (Duc Hoa, Phu An Thanh, Nguyen Van Tao dynamic axis) and 2 direct intersections (planned road M.08, end intersection DT.830E). There are 26 bridges on the route with a total length of more than 14,521m (Long An province nearly 14,000m and HCMC more than 555m).

The preliminary total investment of phase 1 is 67,302 billion VND. Of which, Long An province is 62,506 billion VND, Ho Chi Minh City is 4,796 billion VND. The investment capital is from investors, the state budget and other legally mobilized capital sources. The project's payback period is 20 years.

The project is divided into components including component project 1: Site clearance according to the complete planning scale and construction of parallel roads and service roads through Long An province. Central budget capital source is 75%, local budget is 25%.

Component project 2: Construction of the expressway according to the scale of phase 1 of the entire route. Capital source: 75% from the central budget, 25% from the local budget and investors.

Component project 3: Site clearance according to the complete planning scale and construction of parallel roads and service roads through Ho Chi Minh City. Capital source from Ho Chi Minh City budget 100%).

Previously, on August 29, 2024, the Ho Chi Minh City People's Committee sent an official dispatch to the People's Committees of Long An, Binh Duong, Dong Nai and Ba Ria - Vung Tau provinces to complete the pre-feasibility study report of the Ho Chi Minh City Ring Road 4 project.

An Long
TIN LIÊN QUAN

Sắp trình Quốc hội xem xét dự án Vành đai 4 TPHCM dài 207km

MINH QUÂN |

Dự án Vành đai 4 dài 207km đi qua TPHCM, Long An, Bình Dương, Đồng Nai và Bà Rịa - Vũng Tàu dự kiến trình Quốc hội quyết định chủ trương đầu tư tháng 10.2024.

Nghiên cứu cơ chế, chính sách đặc thù cho dự án đường Vành đai 4 TPHCM

PHẠM ĐÔNG |

Trong trường hợp cần có cơ chế, chính sách đặc thù riêng hoặc áp dụng chung cho toàn bộ dự án đường Vành đai 4, UBND TPHCM chủ trì, thống nhất với các bộ ngành, địa phương liên quan báo cáo Thủ tướng Chính phủ trước ngày 15.5.2024 để chỉ đạo, trình cấp có thẩm quyền.

Long An thống nhất đề xuất phương án cao tốc cho đường Vành đai 4 TPHCM

An Long |

Tỉnh Long An đã họp thống nhất đề xuất làm đường Vành đai 4 TPHCM, đoạn qua Long An theo phương án đường cao tốc với tốc độ thiết kế 100km/h, 4 làn hoàn chỉnh, nền đường 25,5m.

Lô đất trúng đấu giá hơn 100 triệu đồng/m2 ở Hà Nội bỏ cọc

CAO NGUYÊN |

Dù đã hết thời gian nộp tiền nhưng đến nay lô đất có giá trúng đấu giá hơn 100 triệu đồng/m2 ở huyện Thanh Oai (Hà Nội) vẫn chưa đóng tiền.

Hà Nội tắc đường cả cây số, người dân ì ạch di chuyển

Nhóm PV |

Tối 16.9, nhiều tuyến đường tại Hà Nội tắc cứng do giờ tan tầm và lượng người đổ ra đường đi chơi Trung thu.

Nga dồn ép quân Ukraina khỏi Kursk theo nhiều hướng

Song Minh |

Lực lượng Ukraina ngày càng bị đẩy lùi khỏi nhiều khu định cư ở tỉnh Kursk của Nga.

Cho thôi việc Bí thư huyện Vĩnh Cửu theo nguyện vọng

MINH CHÂU |

Ông Nguyễn Văn Thuộc - Bí thư Huyện ủy Vĩnh Cửu được Ban Thường vụ Tỉnh ủy Đồng Nai chấp thuận cho thôi việc theo nguyện vọng.

Doanh nghiệp gồng mình hồi phục sau bão số 3

Anh Tuấn |

Sau khi bão số 3 (Yagi) đi qua, nỗ lực phục hồi sản xuất - kinh doanh là công việc được nhiều doanh nghiệp ưu tiên thực hiện.

The 207km long Beltway 4 project in Ho Chi Minh City is about to be submitted to the National Assembly for consideration.

MINH QUÂN |

The 207km-long Ring Road 4 project passing through Ho Chi Minh City , Long An, Binh Duong, Dong Nai and Ba Ria - Vung Tau is expected to be submitted to the National Assembly for investment policy decision in October 2024.

Nghiên cứu cơ chế, chính sách đặc thù cho dự án đường Vành đai 4 TPHCM

PHẠM ĐÔNG |

Trong trường hợp cần có cơ chế, chính sách đặc thù riêng hoặc áp dụng chung cho toàn bộ dự án đường Vành đai 4, UBND TPHCM chủ trì, thống nhất với các bộ ngành, địa phương liên quan báo cáo Thủ tướng Chính phủ trước ngày 15.5.2024 để chỉ đạo, trình cấp có thẩm quyền.

Long An thống nhất đề xuất phương án cao tốc cho đường Vành đai 4 TPHCM

An Long |

Tỉnh Long An đã họp thống nhất đề xuất làm đường Vành đai 4 TPHCM, đoạn qua Long An theo phương án đường cao tốc với tốc độ thiết kế 100km/h, 4 làn hoàn chỉnh, nền đường 25,5m.