The reason why trains keep derailing when passing through Hue

PHÚC ĐẠT |

HUE - Binh Tri Thien Railway Joint Stock Company has provided information on the cause of the train derailment while passing through Thua Thien Hue.

On September 10, the leader of Binh Tri Thien Railway Joint Stock Company said that after the train derailment incidents when passing through Lang Co station (Phu Loc district, Thua Thien Hue), Vietnam Railway Corporation organized an inspection, analysis, and assessment of the cause.

The inspection showed that the quality of the bridge and road was in accordance with technical standards. The reason for the train derailment was that the carriage had air springs, and when passing over a large-diameter track (Tg 0.15), it would resonate with many unfavorable factors (of the bogie type with a large wheelbase of 2,200mm).

The train passes at low speed, the time the guiding force increases is prolonged, causing the guide wheel to grip the rail and cause derailment.

Tau
Train derailed while preparing to cross Hai Van Pass on July 28. Photo: Quang An.

The leader of Binh Tri Thien Railway Joint Stock Company said that to ensure train safety in the coming time through the above location, the unit proposed not to operate trains, and to move passenger trains with air spring cars (with large wheel axle distance) through the turning direction of Tg 0.15 turntable (N10 turntable at Lang Co station). At the same time, arrange capital to repair and replace Tg 0.15 turntables.

As Lao Dong reported, recently there have been two consecutive train derailments near Lang Co station. At around 3:17 p.m. on August 31, the SE2 passenger train running on the Ho Chi Minh City - Hanoi route, while slowing down to Lang Co station, a carriage derailed. The incident did not cause any human casualties, but traffic was interrupted for a short period of time while waiting for repairs.

Previously, at around 2:00 p.m. on July 28, train SE11, engine 976, pulling 12 carriages on the way from Hanoi to Ho Chi Minh City, when moving in the above area, 2 carriages 11725 and 31591, located in positions 10 and 11 in the train, derailed, both of these carriages had 4 axles derailed.

In addition, on August 7, passenger train SE2 running on the Saigon - Hanoi route, when reaching km 720+950 in the Cau Hai - Truoi section in Phu Loc district, car A 31490 had a derailment incident at shafts 1 and 2.

PHÚC ĐẠT
TIN LIÊN QUAN

Tàu Bắc Nam trật bánh lần thứ 3 liên tiếp ở Huế

Phúc Đạt |

Chiều 31.8, đoàn tàu với hành trình từ TPHCM đi Hà Nội bị trật bánh khi vào ga Lăng Cô, huyện Phú Lộc, Thừa Thiên Huế.

Sẽ có hội đồng đánh giá nguyên nhân tàu trật bánh

PHÚC ĐẠT |

HUẾ - Lực lượng chức năng sẽ tiến hành phân tích, khám nghiệm toa xe, đường ray, đầu máy... mới có kết luận cuối cùng về việc tàu bị trật bánh.

Tàu trật bánh gần đèo Hải Vân: Đường sắt Bắc Nam đã thông

Phúc Đạt - Mỹ Linh |

Chiều 28.7, hệ thống đường sắt từ ga Lăng Cô đến đèo Hải Vân đã được thông suốt sau khi có sự cố nghiêng tàu SE11 trên đèo Hải Vân.

Arsenal giành 3 điểm trên sân Tottenham

Nhóm PV |

Bàn thắng duy nhất của Gabriel giúp Arsenal thắng trên sân Tottenham ở vòng 4 Premier League tối 15.9.

Chủ tịch Tổng LĐLĐVN động viên, hỗ trợ người lao động tại Tuyên Quang

Lam Thanh |

Sáng 15.9, ông Nguyễn Đình Khang - Ủy viên Trung ương Đảng, Chủ tịch Tổng LĐLĐ Việt Nam cùng đoàn công tác đến thăm hỏi, động viên, trao hỗ trợ cho đoàn viên, NLĐ bị ảnh hưởng bởi bão số 3 tại Tuyên Quang.

Tin 20h: Có gì bên trong xe đầu kéo vụ sập cầu Phong Châu?

NHÓM PV |

Tin 20h: Cảnh sát cơ động cõng đồ tiếp tế, vượt núi vào vùng sạt lở; Không phát hiện thi thể trong xe đầu kéo vụ sập cầu Phong Châu...

Ngang nhiên rào tôn chắn cửa sổ nhà dân giữa Hà Nội

Minh Hạnh |

Hà Nội - Một nhóm người tự ý rào tôn chắn cửa sổ nhà dân, khiến căn nhà bị thiếu ánh sáng, thiếu không khí, và tiềm ẩn nguy cơ cháy nổ, khó cứu nạn, cứu hộ.

Cơn bão mạnh nhất 75 năm sắp đổ bộ Thượng Hải, Trung Quốc

Song Minh |

Bão Bebinca có thể trở thành một trong những cơn bão mạnh nhất đổ bộ vào Thượng Hải, Trung Quốc kể từ năm 1949.