Viettel mobilizes all resources to prevent storm Yagi

Mimi Trần |

Viettel has prepared human resources, resources, and materials for information rescue, and has strengthened stations and transmission networks.

Ready to respond to information

Regarding the preparedness for response, on September 6, Viettel completed the deployment of more than 6,500 personnel at station locations in each district in 14 northern provinces to be ready to handle incidents caused by the storm. Viettel has mobilized an additional 117 information response teams to the provinces expected to be directly affected by storm Yagi, namely Nam Dinh, Thai Binh, Hai Phong, Quang Ninh, and will continue to add 300 teams in the coming days.

Photo: Viettel
Photo: Viettel

Regarding ensuring operational power resources, Viettel has ensured more than 2,200 generators in 4 provinces at risk of being directly affected (Nam Dinh, Thai Binh, Hai Phong, Quang Ninh) and more than 3,600 generators in 10 provinces at risk of being affected by storm circulation.

All locations at risk of flooding and isolation have been prepared in terms of personnel, mechanical and electrical resources, and fuel to handle incidents when needed.

Photo: Viettel
Photo: Viettel

Regarding materials, Viettel has ensured that spare fiber optic cables and sleeves are kept in district and provincial/city warehouses ready for use when needed. Welding machines and measuring machines have been ensured for 14 provinces, each cluster/district has at least 01 set of measuring/transmission welding machines (with 205 measuring sets, 197 transmission welding machines) and 203 welding machines for fixed broadband. Viettel also has satellite phones ready in affected provinces to communicate and handle situations during the storm. The disaster prevention software has been updated with databases and response plans according to storm scenarios.

Strengthening infrastructure and transmission network

Since the beginning of 2024, Viettel has implemented a program to strengthen natural disaster prevention, including tightening cable locks, reinforcing station houses, upgrading equipment for stations at risk of flooding, reinforcing poles and cable lines, maintaining microwave lines, protecting inter-provincial transmission cables and ensuring districts have solid cable directions.

Photo: Viettel
Photo: Viettel

Regarding the response plan for the transmission network, Viettel ensures 51 backup links are ready to respond in case of emergency, adding a backbone connecting the Northeast and Northwest 2 networks from Lang Son to Cao Bang, to route inter-regional traffic when provincial isolation occurs.

Viettel assigned personnel to be on duty at 18 key national axis points, 49 inter-provincial axis points, 268 inter-district axis points, ensuring spare cable tools and materials.

Customer care and support

Viettel sent text messages to notify storm situations and advise customers in 14 provinces (BGG, CBG, HBH, HGG, HPG, HTH, LSN, NAN, NBH, NDH, QBH, QNH, TBH, THA).

Photo: Viettel
Photo: Viettel

Viettel transfers information rescue equipment to ensure customer service: Ensure 34,500 warranty/rescue devices. Of which: Modem/ONT: 7,021 units, Home WIFI: 7,925 units; Television 17,893 (Settop box 2C: 2,639 units, Android TV: 15,254 units), Home Camera: 1,333 units, Vtracking: 142 units.

From September 5, Viettel has added customer service staff to answer and respond to situations requiring support in affected provinces. In case fixed broadband customers have errors that have not been resolved in time, Viettel will give 14G of temporary rescue data. Viettel uses a call bot to notify customers when the information interruption is resolved, ensuring that customers have information to use the service.

Mimi Trần
TIN LIÊN QUAN

Viettel tặng điện thoại 4G miễn phí cho khách hàng

Mimi Trần |

Tổng Công ty Viễn thông Viettel cho biết, từ ngày 1.9.2024 sẽ hỗ trợ chuyển đổi lên 4G miễn phí cho khách hàng sử dụng máy 2G. Theo đó, Viettel Telecom sẽ dành tặng máy điện thoại phím bấm 4G (Feature Phone) cho khách hàng không có điều kiện nâng cấp máy điện thoại 2G lên 4G.

Viettel tặng Data Roaming miễn phí cho khách hàng đi Hàn Quốc, UAE

Mimi Trần |

Để tri ân khách hàng nhân dịp đại lễ, Viettel gửi món quà đặc biệt (01GB Data Roaming) cho người dùng khi đi Hàn Quốc và UAE. Cũng nhân dịp này, khách hàng ghé thăm các tiểu vương quốc Ả Rập Thống Nhất sẽ có thêm lựa chọn gói cước mới đầy hấp dẫn của Viettel.

Viettel tiếp tục ra mắt sản phẩm cho mạng 5G- Phim video 4K

Mimi Trần |

Cùng với video chờ meCall vừa ra mắt, phim video 4K là dịch vụ tiếp theo ứng dụng công nghệ 5G vào cuộc sống hàng ngày. Với sản phẩm này, hệ sinh thái 5G Viettel bắt đầu được hình thành, giúp tăng cường trải nghiệm cho khách hàng trong lĩnh vực giải trí số.

Chủ tịch Tổng LĐLĐVN thăm, tặng quà người dân bị thiên tai tại Hà Giang

Nguyễn Tùng |

Ngày 14.9, ông Nguyễn Đình Khang, Ủy viên Trung ương Đảng, Chủ tịch Tổng Liên đoàn Lao động Việt Nam (Tổng LĐLĐVN) cùng đoàn công tác tới thăm, tặng quà đoàn viên, công nhân viên chức lao động và người dân bị thiệt hại do lũ lụt tại Hà Giang.

Haaland lập cú đúp giúp Man City đánh bại Brentford

NGUYỄN ĐĂNG |

Brentford đã không thể tạo nên cú sốc trước Man City tại vòng 4 Ngoại hạng Anh, dù đã dẫn trước ngay ở giây thứ 22.

Thị trường ế ẩm, bánh Trung thu truyền thống vẫn đắt hàng

Phương Anh |

Hà Nội - Trái với cảnh nhiều điểm bán bánh Trung thu ế ẩm dù giảm giá, khách vẫn xếp hàng dài chờ mua bánh Trung thu truyền thống trên phố Thụy Khuê.

Giờ thứ 9: Trả về nguyên quán - Phần 2

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Cô gái trẻ tiến tới hôn nhân khi vừa học hết cấp 3. Cô bị gia đình phản đối vì quyết định này. Diễn biến tiếp theo của câu chuyện sẽ ra sao?

Di dời cả bản hơn 100 hộ ở Sơn La trước nguy cơ sạt trượt

Minh Nguyễn |

Sơn La - Lực lượng chức năng đang khẩn trương di dời người dân một bản ở huyện Bắc Yên để tránh nguy hiểm do xuất hiện vị trí nứt gãy có nguy cơ sạt trượt.