Details of the super rare Honda CR-X del Sol in Vietnam

Thanh Vũ |

The Honda CR-X del Sol was produced for 6 years in small numbers.

The Honda CR-X del Sol is still a relatively new model to domestic car enthusiasts. This is a 2-seat convertible produced by Honda from 1992 to 1998, sold in international markets under many other names such as the Honda Civic del Sol, Honda del Sol and Honda CR-X.

In 1994 and 1995, a few Honda CR-X del Sol cars were officially imported to Vietnam.

Notably, a car of this type was recently shared by a supercar dealer in Ho Chi Minh City. It is worth noting that for the past 30 years, he has never sold this car, but has kept it in the garage, causing the exterior to be dusty, the paint to peel off in some places, and still keeping the old registration stamp, before the time of road tax stamps.

The CR-X del Sol debuted in Japan and Europe in 1992. The base model (called the VXi) came with 13-inch steel wheels and was available only at Honda Verno dealerships. The VXi/VGi models in Japan were powered by the Honda D15B-VTEC 4-cylinder SOHC VTEC engine, producing 128 horsepower.

The "Si" version (called "ESi" in Europe) is equipped with a 1.6-liter 16-valve SOHC VTEC 4-cylinder engine, along with 14-inch alloy wheels and other amenities such as power mirrors, cruise control, rear disc brakes, and anti-sway bars.

Depending on the market and trim level, the CR-X del Sol's options could include a spoiler, automatic transmission, power steering, fog lights, air conditioning, and traction control. In North America, the car was sold as the Civic del Sol from 1993 until 1995, when the model officially changed its name to the Honda del Sol.

Thanh Vũ
TIN LIÊN QUAN

Mẫu xe điện ít cản gió nhất thế giới có giá gần 500 triệu

HẠO THIÊN (Theo CarNewsChina) |

Hãng xe tại Trung Quốc đã cho ra mắt xe điện Xinghai S7 với chỉ số cản gió 1,191 Cd. Tính đến thời điểm hiện tại, đây là chỉ số cản gió thấp nhất trên thế giới.

Xe máy điện cốp rộng, thiết kế thời trang, thanh lịch

NGỌC DIỆP |

Một chiếc xe máy điện có phần cốp rộng cùng nhiều tiện ích sẽ mang đến sự thoải mái, thuận tiện cho người sử dụng.

Top 5 mẫu xe SUV mạnh mẽ nhất của Đức năm 2024

Thanh Vũ |

Dưới đây là top 5 mẫu xe SUV mạnh mẽ nhất của Đức trong năm 2024, theo đánh giá của chuyên trang Topspeed.

Báo Lao Động đoạt giải Nhì chính luận bảo vệ nền tảng tư tưởng của Đảng

Vương Trần |

Nhóm tác giả của Báo Lao Động đoạt giải Nhì "Cuộc thi chính luận về bảo vệ nền tảng tư tưởng của Đảng năm 2024" trong Đảng bộ Khối các cơ quan Trung ương.

Phó Bí thư Thường trực Tỉnh ủy Lâm Đồng nghỉ hưu trước tuổi

HOÀI THANH |

Lâm Đồng - Ông Trần Đình Văn, Phó Bí thư Thường trực Tỉnh ủy, đã nhận quyết định chính thức nghỉ hưu trước tuổi.

Cựu Chủ tịch FLC và 2 em gái xin giảm án

Việt Dũng |

Trong số 25 người kháng cáo, ông Trịnh Văn Quyết - cựu Chủ tịch Tập đoàn FLC và em gái đều xin giảm nhẹ hình phạt và giảm trách nhiệm dân sự.

Bệnh nhân ung thư hy vọng được thêm thuốc vào danh mục BHYT

Cao Thơm - Phương Anh |

Trước kiến nghị từ cử tri về việc xem xét, cập nhật danh mục thuốc ung thư mới cho bảo hiểm y tế (BHYT), niềm hy vọng đang nhen nhóm trong lòng nhiều bệnh nhân.

Nhật Bản có Thủ tướng mới

Song Minh |

Ngày 1.10, Quốc hội Nhật Bản đã bầu ông Shigeru Ishiba, lãnh đạo Đảng Dân chủ Tự do (LDP) cầm quyền, làm thủ tướng mới của đất nước.

The world's least wind-resistance electric car costs nearly 500 million

HẠO THIÊN (Theo CarNewsChina) |

The Chinese car company has launched the Xinghai S7 electric car with a drag coefficient of 1.191 Cd. Up to now, this is the lowest drag coefficient in the world.

Electric motorbike with large trunk, fashionable and elegant design

NGỌC DIỆP |

An electric motorbike with a large trunk and many amenities will bring comfort and convenience to the user.

Top 5 most powerful German SUVs in 2024

Thanh Vũ |

Below are the top 5 most powerful German SUVs in 2024, according to Topspeed.