The number of applicants to Hanoi National University increased sharply

Bích Hà |

In 2024, the total number of wishes to register for admission to Hanoi National University will increase by about 50,000, of which wish 1 will increase by about 8,000 compared to 2023.

At the end of the application registration period, up to this point, universities have data on candidates registering for admission to the school, as well as data on each candidate's registered wishes.

According to records, this year many schools have a higher number of people registering for admission compared to 2023.

At Hanoi National University, the total number of candidates registered for admission to the school is 127,719/18,000 places. The total number of admission requests is 191,831, an increase of about 50,000 compared to 2023.

The number of first wishes is 30,843, an increase of about 8,000 compared to 2023.

Most member schools of Hanoi National University have an increased number of candidates and registration aspirations compared to 2023.

Statistics on the number of candidates and their wishes to register for member schools of Hanoi National University in 2024.
Statistics on the number of candidates and their wishes to register for member schools of Hanoi National University in 2024.

At the University of Social Sciences and Humanities, this year's total target increased by 115% compared to 2023. Hot majors such as Journalism, Psychology, International Studies, this year's enrollment target exceeded 130%. compared to last year. It is forecasted that the school's industry benchmark scores will basically remain stable and may increase slightly compared to 2023.

At Ho Chi Minh City University of Industry and Trade, the number of candidates registering for admission to the school also doubled compared to 2023. This year, there are 50,000 candidates registering their desire to enter the school, double the number of 25,000 last year. .

After registering your wishes and paying the admission registration fee online from July 31 to 5:00 p.m. on August 6.

According to the plan of the Ministry of Education and Training, the virtual filtering process to determine benchmark scores will take place from August 13 to 5:00 p.m. on August 17. After this period, schools can announce benchmark scores and admission results to candidates.

No later than 5:00 p.m. on August 19, universities and colleges must complete the announcement of benchmark scores and first round admission results.

Bích Hà
TIN LIÊN QUAN

6 tình huống khi thanh toán lệ phí nguyện vọng và cách xử lí

Vân Trang |

Dưới đây là 6 tình huống thí sinh có thể gặp trong quá trình thanh toán lệ phí nguyện vọng xét tuyển đại học và cách xử lí.

Bao nhiêu thí sinh đã đăng ký nguyện vọng đại học năm 2024?

Vân Trang |

Bộ Giáo dục và Đào tạo (GDĐT) vừa công bố số lượng thí sinh đăng ký nguyện vọng xét tuyển đại học năm 2024.

Các bước nộp lệ phí đăng ký nguyện vọng đại học năm 2024

Vân Trang |

Dưới đây là chi tiết các bước thanh toán lệ phí đăng ký nguyện vọng đại học năm 2024 để học sinh theo dõi.

Kê biên khối bất động sản khủng của bà chủ Xuyên Việt Oil

Việt Dũng |

Mai Thị Hồng Hạnh - bà chủ Công ty Xuyên Việt Oil - bị cáo buộc gây thiệt hại hơn 1.400 tỉ đồng nên cơ quan chức năng đã kê biên hàng chục bất động sản.

Cấp dưới Trương Mỹ Lan khai: Không ngờ hậu quả quá lớn

Tú Tâm |

TPHCM - Tại phiên xử Trương Mỹ Lan giai đoạn 2, trong phần thẩm vấn, nhiều cấp dưới thừa nhận hành vi như cáo trạng truy tố.

Sắp triển khai một tuyến đường sắt qua Bình Dương

Xuyên Đông |

Ngày 20.9, Bộ Giao thông Vận tải cho biết, sẽ triển khai một tuyến đường sắt qua Bình Dương trong năm 2025.

Lào Cai phạt quán ăn tăng giá bất thường mùa mưa lũ

Đinh Đại |

Lực lượng chức năng tỉnh Lào Cai đã tiến hành lập biên bản và xử phạt cơ sở kinh doanh dịch vụ ăn uống tại huyện Bảo Thắng.

Trường sạt lở nghiêm trọng, hàng trăm học sinh Thanh Hóa nghỉ học

QUÁCH DU |

Thanh Hóa - Do ảnh hưởng của mưa bão, một trường học đang xây dựng thì bị sạt lở nghiêm trọng. Ngay sau đó, ngành chức năng đã cho toàn bộ học sinh nghỉ học.