Green transportation needs practical actions instead of statements

Lê Thanh Phong |

Countries around the world are preparing to switch from using petroleum to using clean fuels to build green transportation . This is an inevitable trend and must be implemented as soon as possible. Any country that does this well will first of all save the environment and the lives of its people. If many countries do this together, they will save the earth.

Green transportation is a safe transportation system that consumes little energy and minimizes environmental pollution. Just those things, but the world has been struggling for many years with many declarations at international forums, green transportation is still not much present on the streets of many countries.

Fortunately, humanity has great minds creating new technologies to replace the old ones and new technologies will be applied to promote green transportation and soon "green" the entire planet. Technology and traffic management experts predict with optimism that change will take place within the next 10 years. Vietnam also participates and accompanies the traffic civilization that advanced countries have pioneered.

To "green" transportation quickly, it is not only about owning technology and producing vehicles that use clean energy, but also about changing consumer awareness. We must show every citizen that they are breathing polluted air, partly due to emissions from the vehicles they are using, and at the same time, must issue appropriate policies so that vehicles use clean energy. come into life, people can access and use products quickly, conveniently, effectively and economically.

The first advantage is the infrastructure system serving vehicles using clean fuel, with priority given to building electric vehicle charging stations. Drivers can confidently travel long distances without fear of getting stuck on the road because there are charging stations like existing gas stations everywhere. Savings include preferential electric charging prices, lower costs compared to using gasoline, and support such as reduced registration fees for vehicles using clean fuel. To have fast and cheap charging stations, it is necessary to have timely support policies, with the purpose of "greening" traffic.

Public transport businesses converting from gasoline-powered vehicles to clean energy should be encouraged and given practical support such as investment capital, loan interest, and price subsidies. When the public transportation system is completely replaced by vehicles using clean energy, the environment of big cities such as Hanoi, Ho Chi Minh City and other large urban areas will have a positive improvement.

Lê Thanh Phong
TIN LIÊN QUAN

Phát triển giao thông xanh cần có chính sách rõ ràng và cải tiến công nghệ

HỒNG DIỆP - HOÀNG XUYẾN |

Hiện nay, vẫn còn không ít rào cản trong việc thực hiện lộ trình chuyển đổi giao thông xanh. Vì vậy, theo các chuyên gia, Hà Nội cần có những chính sách sáng tạo, cải tiến công nghệ, nâng cấp và giảm giá thành các phương tiện chạy điện...

Thúc đẩy khối tư nhân trong chuyển đổi giao thông xanh

Xuyên Đông - Minh Ánh |

Nhằm giảm phát thải ra môi trường, Việt Nam cam kết với quốc tế đẩy mạnh chuyển đổi xanh trong giao thông vận tải. Để làm được điều này, không chỉ cần sự nỗ lực của Nhà nước mà khối tư nhân đóng vai trò vô cùng quan trọng.

TPHCM tăng tốc phát triển giao thông xanh

MINH QUÂN |

TPHCM sẽ dùng ngân sách để khuyến khích, hỗ trợ, ưu đãi và lộ trình để cá nhân, hộ gia đình, hợp tác xã, doanh nghiệp chuyển đổi từ xe chạy xăng, dầu sang xe điện. Theo lộ trình, thành phố sẽ khoanh vùng áp dụng thí điểm sử dụng xe điện ở một số khu vực, tiên phong là huyện Cần Giờ.

Chốt phương án tái định cư cho Làng Nủ sau thiên tai

Bảo Nguyên |

Lào Cai - Khu tái định cư này trước mắt dự kiến bố trí 40 ngôi nhà cho 40 gia đình Làng Nủ bị thiệt hại trong trận lũ quét, sạt lở đất vừa qua.

Hà Nội có hơn 40 điểm ngập sau trận mưa sáng 16.9

KHÁNH AN |

Trận mưa lớn đêm 15.9, rạng sáng 16.9 khiến nhiều tuyến đường trên địa bàn Hà Nội ngập úng nặng.

Hầm xe ngập trong biển nước, hàng chục xe máy suýt "chết đuối"

Việt Anh |

May mắn kịp dậy lúc nửa đêm, cư dân tại một chung cư mini trên phố Cự Lộc (Thanh Xuân, Hà Nội) đã cứu được hàng chục xe máy trước khi hầm xe ngập hoàn toàn.

Các điểm du lịch Quảng Ninh tan hoang sau bão

Thanh Hải |

Là một trong những tỉnh thành phía Bắc bị tàn phá bởi bão số 3 Yagi, Quảng Ninh chịu vô số thiệt hại, ảnh hưởng nghiêm trọng đến ngành du lịch.

Thông đường sắt Hà Nội - Lào Cai, đưa hàng cứu trợ đến vùng lũ

Đinh Đại |

Đường sắt Hà Nội - Lào Cai đã được thông tuyến, khai thác trở lại để vận chuyển hàng cứu trợ đến người dân vùng lũ.

Phát triển giao thông xanh cần có chính sách rõ ràng và cải tiến công nghệ

HỒNG DIỆP - HOÀNG XUYẾN |

Hiện nay, vẫn còn không ít rào cản trong việc thực hiện lộ trình chuyển đổi giao thông xanh. Vì vậy, theo các chuyên gia, Hà Nội cần có những chính sách sáng tạo, cải tiến công nghệ, nâng cấp và giảm giá thành các phương tiện chạy điện...

Thúc đẩy khối tư nhân trong chuyển đổi giao thông xanh

Xuyên Đông - Minh Ánh |

Nhằm giảm phát thải ra môi trường, Việt Nam cam kết với quốc tế đẩy mạnh chuyển đổi xanh trong giao thông vận tải. Để làm được điều này, không chỉ cần sự nỗ lực của Nhà nước mà khối tư nhân đóng vai trò vô cùng quan trọng.

TPHCM tăng tốc phát triển giao thông xanh

MINH QUÂN |

TPHCM sẽ dùng ngân sách để khuyến khích, hỗ trợ, ưu đãi và lộ trình để cá nhân, hộ gia đình, hợp tác xã, doanh nghiệp chuyển đổi từ xe chạy xăng, dầu sang xe điện. Theo lộ trình, thành phố sẽ khoanh vùng áp dụng thí điểm sử dụng xe điện ở một số khu vực, tiên phong là huyện Cần Giờ.