EVNHCMC: Cool weather, reduced electricity bill

Nam Dương |

According to Ho Chi Minh City Electricity Corporation ( EVNHCMC ), the number of customers paying electricity bills for domestic use on the 6th step of July 2024 has decreased sharply compared to the peak hot month. The main reason is because the weather is cool and city residents have consciously practiced saving electricity.

Mr. Minh, who lives in District 3, said that in April 2024, his family used up 1.7 million in electricity bills. The consumption output at the 6th step alone is 198 kWh with an amount of more than 600,000 VND. Meanwhile, last July, the electricity bill was just over one million dong. Electricity consumption at level 6 is only 35 kWh with an amount of more than 100,000 VND.

“The electrical appliances in my family have not changed. This July, there are also children on summer vacation and staying at home a lot, so the use of electrical appliances such as TVs and fans is also more, but the electricity bill has to be paid less" - Mr. Minh said.

EVNHCMC staff guides customers in using the EVNHCMC Customer Care App. Photo: provided by EVNHCMC
EVNHCMC staff guides customers in using the EVNHCMC Customer Care App. Photo: provided by EVNHCMC

According to EVNHCMC statistics , the number of customers using electricity for domestic use on the Thursday and Friday electricity price steps of July 2024 has decreased by about 10.76% compared to the peak months of hot weather (April and May 2024). ). In particular, customers using electricity for domestic use on the 6th step (from 401 kWh or more with an electricity price of 3,015 VND excluding value-added tax) decreased by 11.3% (about 270,000 customers) compared to the highest month. hot season point.

The main reason for the sharp decrease in electricity consumption for domestic electricity customers in July 2024 and the following months is due to the weather in Ho Chi Minh City and the Southern region entering the rainy season. Cool, at night and early in the morning the outdoor temperature drops, so the need for households to use cooling equipment, especially air conditioners, has decreased a lot. Since then, household electricity prices only fall between levels 1 and 4, a small part of levels 5 and 6, so electricity costs have dropped sharply.

Installing the EVNHCMC Customer Service App, customers will see a daily electricity consumption chart. Photo: provided by EVNHCMC
Installing the EVNHCMC Customer Service App, customers will see a daily electricity consumption chart. Photo: provided by EVNHCMC

In addition, households in Ho Chi Minh City have practiced good energy saving practices by using energy-labeled electrical appliances, regularly turning off electrical appliances when leaving the room, and only using air conditioning. When absolutely necessary, install and use rooftop solar power systems, use solar water heating systems...

Mr. Bui Trung Kien - Deputy General Director of EVNHCMC - said that when accessing the EVNHCMC Customer Care App, customers will see a daily electricity consumption chart. When entering the "View details table" section, customers will clearly see the meter readings and the amount of electricity consumed by day, thereby helping customers understand the highest and lowest usage days so they can Adjust electricity usage behavior and use electricity economically to minimize electricity use at high electricity price levels (5th and 6th steps) to save family living costs.

" EVNHCMC recommends that customers thoroughly apply electricity saving measures so that saving electricity becomes a habit, throughout, not a temporary solution and only during hot months," Mr. Bui Trung Kien emphasized. strong.

Nam Dương
TIN LIÊN QUAN

EVNHCMC đảm bảo cung cấp điện dịp Lễ Quốc Khánh 2.9

Nam Dương |

Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) yêu cầu các đơn vị trực thuộc không thực hiện các công tác trên lưới có cắt điện, làm mất điện khách hàng trong các ngày nghỉ Lễ Quốc Khánh 2.9 năm 2024 (bắt đầu từ 0g ngày 31.8 đến hết ngày 3.9.2024), trừ các trường hợp xảy ra sự cố hoặc có yêu cầu đặc biệt khác.

EVNHCMC tăng cường đảm bảo an toàn điện sau công tơ

Nam Dương |

Tổng công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) tăng cường tư vấn sử dụng điện an toàn ở các hộ gia đình, hộ kinh doanh, chung cư cũ có hạ tầng điện không đảm bảo an toàn.

EVNHCMC: Hướng đến 100% người dân trả tiền điện không dùng tiền mặt

Nam Dương |

Theo Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC), đến nay tỉ lệ khách hàng không sử dụng tiền mặt để thanh toán tiền điện trên địa bàn thành phố đạt 99,85% về khách hàng và tương ứng 99,7% giá trị hóa đơn. Điều này cho thấy có sự dịch chuyển nhanh chóng sang các hình thức không tiền mặt khi tỉ lệ thanh toán qua ví điện tử, Internet Banking, Mobile Banking, trích nợ tự động... đang chiếm ưu thế.

EVNHCMC bảo đảm cấp điện an toàn cho kỳ thi tốt nghiệp THPT

Nam Dương |

Để đảm bảo cung cấp điện liên tục, ổn định phục vụ tốt cho kỳ thi tuyển sinh 10 và thi tốt nghiệp THPT năm 2024, Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) yêu cầu các công ty điện lực trực thuộc lập phương án và tổ chức đảm bảo điện tại các địa điểm tổ chức thi trên địa bàn thành phố.

Ngầm tràn ngập sâu, Quảng Bình cảnh báo dân không di chuyển

CÔNG SÁNG |

Do ảnh hưởng bão số 4, từ 7 giờ sáng 20.9, địa bàn tỉnh Quảng Bình vẫn còn nhiều ngầm tràn nước ngập sâu, chảy xiết và chia cắt cục bộ.

Bão số 4 Soulik suy yếu vẫn có thể tàn phá Thái Lan

Khánh Minh |

Bão số 4 Soulik dù đã suy yếu thành áp thấp nhưng dự kiến sẽ mang theo mưa lớn đến Thái Lan.

Ảnh hưởng thi công âu thuyền, nhà dân bị ngập sâu trong nước

YẾN PHƯƠNG - TẠ QUANG |

Việc thi công công trình Âu thuyền Cái Khế đã khiến nhiều nhà dân tại TP Cần Thơ bị lún, nứt nghiêm trọng và ngập sâu trong nước.

Người dân ở Hoài Đức phải khám da liễu hàng tháng vì thiếu nước sạch

KHÁNH AN |

Suốt 6 năm qua, hàng tháng, vợ chồng anh Nguyễn Đình Minh (Hoài Đức, Hà Nội) đều đưa các con đi khám da liễu vì không có nước sạch sử dụng.

EVNHCMC ensures electricity supply on the occasion of National Day 2.9

Nam Dương |

Ho Chi Minh City Electricity Corporation ( EVNHCMC ) requires its affiliated units not to carry out work on the grid that causes power cuts and loss of power to customers during the National Day holidays September 2, 2024 (starting at 0:00 on August 31). until September 3, 2024), except in cases of incidents or other special requests.

EVNHCMC strengthens electricity safety after the meter

Nam Dương |

Ho Chi Minh City Power Corporation (EVNHCMC) strengthens consulting on safe electricity usage for households, businesses, and old apartments with unsafe electrical infrastructure.

EVNHCMC: Hướng đến 100% người dân trả tiền điện không dùng tiền mặt

Nam Dương |

Theo Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC), đến nay tỉ lệ khách hàng không sử dụng tiền mặt để thanh toán tiền điện trên địa bàn thành phố đạt 99,85% về khách hàng và tương ứng 99,7% giá trị hóa đơn. Điều này cho thấy có sự dịch chuyển nhanh chóng sang các hình thức không tiền mặt khi tỉ lệ thanh toán qua ví điện tử, Internet Banking, Mobile Banking, trích nợ tự động... đang chiếm ưu thế.

EVNHCMC bảo đảm cấp điện an toàn cho kỳ thi tốt nghiệp THPT

Nam Dương |

Để đảm bảo cung cấp điện liên tục, ổn định phục vụ tốt cho kỳ thi tuyển sinh 10 và thi tốt nghiệp THPT năm 2024, Tổng Công ty Điện lực TPHCM (EVNHCMC) yêu cầu các công ty điện lực trực thuộc lập phương án và tổ chức đảm bảo điện tại các địa điểm tổ chức thi trên địa bàn thành phố.