Support costs for people participating in monitoring sand mining

PHƯƠNG ANH |

Contractors only exploit sand within the licensed reserves and the exploited sand is only used for the highway project.

Up to now, Soc Trang province has handed over the documents of 5 sand mines to contractors according to a special mechanism and has started exploiting 3/5 mines.

The total volume of river sand exploited is about 10,000m3 to supply for the Chau Doc - Can Tho - Soc Trang Expressway Component 4 Project, Phase 1.

For sea sand , from July 8 to August 26, 2024, the volume of sand exploited was 82,695m3 brought to the Can Tho - Ca Mau expressway project.

Mr. Lam Van Man (left) - Secretary of Soc Trang Provincial Party Committee and Mr. Tran Van Lau (right) - Chairman of Soc Trang Provincial People's Committee inspect sand exploited at MS03 mine. Photo: Phuong Anh
Mr. Lam Van Man (left) - Secretary of Soc Trang Provincial Party Committee and Mr. Tran Van Lau (right) - Chairman of Soc Trang Provincial People's Committee inspect sand exploited at MS03 mine. Photo: Phuong Anh

During each sand mine groundbreaking ceremony, the leaders of Soc Trang province always request that contractors ensure safety, correct designation, location, transportation, and proper use during the exploitation process to serve the Chau Doc - Can Tho - Soc Trang Expressway Component 4 Project.

Similarly, during three dialogues with residents of the MS01 sand mine area (in Phong Nam and An Lac Tay communes, Ke Sach district), Mr. Tran Van Lau - Chairman of the People's Committee of Soc Trang province also requested the relevant agencies and local authorities to publicize all procedures related to sand mining activities for people to monitor and supervise. At the same time, he committed to supporting costs (VND 250,000/day/representative) so that people have more conditions to monitor effectively.

The Chairman of the People's Committee of Soc Trang province also pledged that all acts of self-interest, profiteering, and violations in sand mining activities will be strictly handled according to the provisions of the law.

Mr. Tran Van Lau (2nd from left) - Chairman of Soc Trang Provincial People's Committee inspected the sand mining situation in the area overnight. Photo: Phuong Anh
Mr. Tran Van Lau (2nd from left) - Chairman of Soc Trang Provincial People's Committee inspected the sand mining situation in the area overnight. Photo: Phuong Anh

The province has also established two inter-sectoral working groups for river and sea sand. The groups coordinate with relevant departments, agencies and local authorities to strictly manage the exploitation situation, control sand transport vehicles; strengthen the management of national resources, and avoid loss...

At the same time, coordinate with functional forces to strengthen patrol and control work, promptly detect and thoroughly handle illegal sand mining , and strictly punish according to the provisions of law.

Mr. Vuong Quoc Nam - Vice Chairman of Soc Trang Provincial People's Committee worked with two interdisciplinary teams of river sand and sea sand on sand exploitation supervision. Photo: Phuong Anh
Mr. Vuong Quoc Nam - Vice Chairman of Soc Trang Provincial People's Committee worked with two inter-sectoral working groups on river sand and sea sand on sand exploitation supervision. Photo: Phuong Anh

At the working session with two interdisciplinary working groups on river sand and sea sand on the morning of August 29, Mr. Vuong Quoc Nam - Vice Chairman of the People's Committee of Soc Trang province also requested relevant units to strictly manage the exploitation and transportation of sand, review the number of vehicles, exploitation areas and exploitation time. Resolutely handle vehicles that exploit in the wrong place and at the wrong time.

PHƯƠNG ANH
TIN LIÊN QUAN

Chỉ mới 80.000m3 cát biển về cao tốc Cần Thơ - Cà Mau

PHƯƠNG ANH |

Do ảnh hưởng điều kiện khai thác nên đến thời điểm hiện tại chỉ khoảng 80.000m3 cát biển đưa về cao tốc Cần Thơ - Cà Mau.

Lượng cát biển đưa về cao tốc chưa đạt được như kỳ vọng

PHƯƠNG ANH |

Biển động, gió lớn, đường vận chuyển xa... dẫn đến lượng cát biển đưa về cao tốc Cần Thơ - Cà Mau chưa đạt được như kỳ vọng.

Xác nhận có tình trạng khai thác cát trái phép nhưng chưa xử lý

HƯNG THƠ |

Công an huyện Gio Linh (tỉnh Quảng Trị) đã phối hợp với đơn vị liên quan kiểm tra hiện trường khai thác cát trái phép mà Báo Lao Động phản ánh.

Lý do hàng loạt "ông lớn" xin giảm nhập xăng dầu

Anh Tuấn |

Một số thương nhân đầu mối kinh doanh xăng dầu đề xuất điều chỉnh giảm mức tổng nguồn được phân giao cho cả năm 2024 do bị lỗ những tháng gần đây.

Nhiều hộ dân tự ý quay trở lại nhà ở khu vực di dời vì bão

CÔNG SÁNG |

Nhiều hộ dân tại huyện Minh Hóa (tỉnh Quảng Bình) quay trở lại nhà khi khu vực của gia đình còn nguy hiểm do ảnh hưởng mưa bão.

Bà chủ Xuyên Việt Oil bị cấp dưới bớt tiền hối lộ quan chức

Việt Dũng |

Để phục vụ cho việc kinh doanh xăng dầu, bà chủ Xuyên Việt Oil đã chi ra hàng triệu USD hối lộ lãnh đạo bộ, ngành song một phần tiền bị cấp dưới bớt xén.

Giá cả ở Việt Nam chênh lệch thế nào trong mắt khách Tây?

Nguyễn Đạt |

Tính toán chi phí du lịch Việt Nam, khách Tây bất ngờ vì đồ ăn nhanh, cà phê khá đắt so với quê nhà, còn dịch vụ làm đẹp quá rẻ.

Cầu Long Thành hoàn thành sửa chữa vượt tiến độ

MINH QUÂN |

Công tác sửa chữa khe co giãn tại cầu Long Thành trên tuyến cao tốc TPHCM - Long Thành - Dầu Giây đã hoàn thành trước kế hoạch 4 ngày.