Repairing the bridge on the Ho Chi Minh City - Long Thanh highway, traffic jams are hard to avoid

MINH QUÂN |

From September 5, Long Thanh Bridge - the largest bridge on the Ho Chi Minh City - Long Thanh - Dau Giay Expressway will enter a repair phase lasting 18 days.

On September 4, Vietnam Expressway Engineering Services Joint Stock Company (VECE, the route management unit) warned about the inevitable risk of traffic congestion when part of the bridge was barricaded for repair work.

According to VECE, the main cause of the repair is a broken rail at the expansion joint at pier P20, located on the bridge section from Dong Nai to Ho Chi Minh City.

If not promptly remedied, this incident can cause serious dangers, threatening the safety of the project and vehicles traveling on the route.

Therefore, from September 5, VECE will deploy barriers on half of Long Thanh bridge to repair expansion joints, lasting 18 days.

According to VECE, Long Thanh Bridge has only 2 lanes for each direction, and has a large slope, so traffic congestion often occurs, especially on weekends, holidays or when an incident occurs.

The barricades for repairs will narrow the lanes, leading to the risk of more serious congestion, especially on the Long Thanh to Ho Chi Minh City route.

Traffic jams are expected to occur when a part of Long Thanh Bridge is barricaded for repair from September 5. Photo: Anh Tu
Traffic jams are expected to occur when a part of Long Thanh Bridge is barricaded for repair from September 5. Photo: Anh Tu

To minimize the impact of the repair on traffic, VECE said it will coordinate with the Traffic Police, construction contractors and related units to synchronously deploy solutions to ensure traffic safety and labor safety throughout the construction process.

At the same time, this unit also recommends that drivers follow traffic information through VOV Giao Thong channel and other mass media to choose appropriate routes to avoid traffic jams.

Vehicles from Dau Giay to Ho Chi Minh City can go straight along National Highway 1 to Ho Chi Minh City or turn right at branch B of National Highway 51 intersection to move through Vung Tau Intersection and continue the journey to Ho Chi Minh City.

For vehicles traveling from Phan Thiet to Ho Chi Minh City, the recommended route is to turn right at branch B of the National Highway 51 intersection after passing the toll station, or move to Dau Giay toll station and continue along National Highway 1 to Ho Chi Minh City.

Vehicles from National Highway 51 to Ho Chi Minh City can go straight along National Highway 51 to Vung Tau Intersection and continue their journey.

The Ho Chi Minh City - Long Thanh - Dau Giay Expressway, with a total length of 55 km and a scale of 4 lanes, was put into operation in 2016. Traffic volume on this expressway is continuously increasing, an average of nearly 12% per year, so it is often congested.

It is expected that by 2026, when Long Thanh airport comes into operation, traffic pressure on this highway will increase even more strongly.

In that context, the expansion of the expressway is being studied with the option of expanding the section from the Ring Road 2 intersection (Thu Duc City) to the Bien Hoa - Vung Tau expressway intersection to 8 - 10 lanes.

This expansion project has a total investment of nearly 15,000 billion VND. If approved, it will be implemented and completed by the end of 2027.

MINH QUÂN
TIN LIÊN QUAN

3 dự án nghìn tỉ giải cứu kẹt xe cao tốc TPHCM - Long Thành

MINH QUÂN |

Mở rộng tuyến chính và đường dẫn lên 8 - 10 làn, xây nút giao An Phú tổng vốn 19.400 tỉ đồng, kỳ vọng giúp cao tốc TPHCM - Long Thành - Dầu Giây thoát kẹt xe.

Kẹt xe, đóng cao tốc TPHCM – Long Thành, nhiều xe quay đầu

Minh Tâm - Anh Tú |

TPHCM - Sáng 1.9, lượng xe di chuyển vào đường dẫn cao tốc TPHCM – Long Thành - Dầu Giây rất đông, kẹt xe kéo dài, lực lượng chức năng đóng mở cao tốc liên tục.

Loay hoay phương án mở rộng cao tốc TPHCM - Long Thành - Dầu Giây

MINH QUÂN |

TPHCM – Việc mở rộng cao tốc TPHCM - Long Thành - Dầu Giây được đánh giá là hết sức cần thiết và cấp bách nhưng loay hoay suốt hơn 2 năm qua, Bộ GTVT vẫn chưa chọn được phương án khả thi nhất.

Xe tải bốc cháy ngùn ngụt trên cao tốc Vĩnh Hảo - Phan Thiết

Duy Tuấn |

Bình Thuận - Xe tải đang lưu thông thì bốc cháy ngùn ngụt trên cao tốc Vĩnh Hảo - Phan Thiết.

Tin 20h: Yên Bái kiểm tra nhà hàng "chặt chém" đoàn từ thiện

Nhóm PV |

Tin 20h ngày 19.9: Bà Nguyễn Phương Hằng được ra tù vào hôm nay; Yên Bái kiểm tra nhà hàng bị tố chặt chém đoàn từ thiện...

Phía Miss Universe nói về thông tin Kỳ Duyên chưa tốt nghiệp

Huyền Chi |

Thông tin Hoa hậu Kỳ Duyên chưa tốt nghiệp Trường Đại học Ngoại Thương gây xôn xao mạng xã hội.

Thể Công Tân Cảng bảo vệ thành công chức vô địch giải bóng chuyền U23 Quốc gia 2024

Nhóm PV |

U23 Thể Công Tân Cảng thắng U23 Ninh Bình 3-1 tại chung kết giải bóng chuyền U23 quốc gia vào tối 19.9.

Chậu hoa giấy trên phố đi bộ ở Đà Nẵng đồng loạt "nằm" tránh bão

Nguyễn Linh |

UBND quận Hải Châu, TP Đà Nẵng cho biết đã chủ động đặt nằm các chậu hoa giấy tại phố đi bộ Bạch Đằng để tránh thiệt hại bởi ảnh hưởng của cơn bão số 4.

3 trillion-dollar projects to rescue traffic jams on Ho Chi Minh City - Long Thanh highway

MINH QUÂN |

Expanding the main route and access roads to 8-10 lanes, building the An Phu intersection with a total investment of 19,400 billion VND, expected to help the Ho Chi Minh City - Long Thanh - Dau Giay expressway escape traffic jams.

Traffic jam, closed HCMC - Long Thanh highway, many cars turned around

Minh Tâm - Anh Tú |

HCMC - On the morning of September 1, the number of vehicles moving onto the Ho Chi Minh City - Long Thanh - Dau Giay expressway was very high, causing long traffic jams and authorities continuously opening and closing the expressway.

Loay hoay phương án mở rộng cao tốc TPHCM - Long Thành - Dầu Giây

MINH QUÂN |

TPHCM – Việc mở rộng cao tốc TPHCM - Long Thành - Dầu Giây được đánh giá là hết sức cần thiết và cấp bách nhưng loay hoay suốt hơn 2 năm qua, Bộ GTVT vẫn chưa chọn được phương án khả thi nhất.