Support for resolving administrative procedures after merging communes and wards in Hanoi

LƯƠNG HẠNH |

Many people living in the communes and wards subject to merger in Hanoi are wondering and questioning about changing personal information and administrative procedures that may arise after the merger.

Fear of personal documents being disturbed

Ms. Dang My Hanh (Phuong Lien Ward, Dong Da District, Hanoi) shared that previously, the area where she lived had changed the name of the residential group/village to the name of the alley/street. According to the plan, people did not have to go through the change procedure and the population data management system would automatically change it. However, during her transactions with the bank, she encountered many troubles and had to go through many equivalent conversion procedures.

When he heard that Tho Loc and Tich Giang communes were about to merge into Tich Loc commune in Phuc Tho district, Hanoi, Nguyen Hoang Chien couldn't help but worry. According to Chien, information on documents such as ID cards, land use right certificates, driver's licenses, bank information, etc. will have to be completely changed. "I hope to receive support and guidance from the local government if I have to change my documents after the administrative unit is reorganized," said Chien.

Speaking with Lao Dong, Ms. Nguyen Thi Huong Giang - Deputy Head of the Department of Internal Affairs of Phuc Tho District, Hanoi City - said: When merging administrative units, problems and shortcomings will arise related to citizens' personal documents, such as Citizen Identification Cards, Birth Certificates and other documents such as business registration, and many other types of documents. However, the city and district agencies have a solution. After establishing the new administrative unit, they will urgently start to change the documents for the people.

Maximum support for citizens

Hanoi currently has 30 district-level administrative units and 579 commune-level administrative units. In the 2023-2025 period, through review and comparison with the criteria, Hanoi is expected to have 173 commune-level administrative units subject to rearrangement. The number of commune-level administrative units after rearrangement is 518 units, including: 337 communes, 160 wards, and 21 towns. The number of commune-level administrative units reduced after rearrangement is 61 units, including 46 communes and 5 wards.

Previously, Director of the Department of Home Affairs of Hanoi City Tran Dinh Canh said that regarding the change of some information on people's personal documents after the administrative unit arrangement, the city's policy is to provide maximum support to citizens when changing personal documents, resolving related administrative records and procedures due to the change of administrative boundary names. Regarding the resolution of the conversion of administrative documents and procedures due to the administrative unit arrangement, Hanoi City has directed the City Police to resolve administrative records and procedures (on personal identity) for people according to the mechanism of the city providing full support.

According to the Director of the Department of Internal Affairs, in fact, in the previous reorganization, some localities supported people in the direction of the City Police going down to the villages and residential groups to carry out administrative procedures for the people. In this reorganization, for all administrative procedures related to the change of place names and names of administrative units, the city has directed relevant units to establish working groups to go directly to the villages and residential groups to support people with the goal of being as fast as possible, without interruption.

LƯƠNG HẠNH
TIN LIÊN QUAN

Sửa luật, có thể giảm 260 ngày thực hiện thủ tục hành chính

PHẠM ĐÔNG |

Sửa Luật Đầu tư sẽ chuyển từ tiền kiểm sang hậu kiểm, giảm thủ tục hành chính, nhà đầu tư không phải thực hiện một số thủ tục để được cấp phép.

Thẻ ưu tiên giải quyết thủ tục hành chính, cách làm nhân văn

Hoàng Văn Minh |

Đà Nẵng phát hành “Thẻ ưu tiên” nhằm giải quyết thủ tục hành chính cho các nhóm đối tượng yếu thế.

Đà Nẵng ưu tiên giải quyết thủ tục hành chính một số người

Mai Hương |

Đà Nẵng sẽ tiếp nhận và trả kết quả thủ tục hành chính đối với người thuộc diện ưu tiên tại bộ phận tiếp nhận và trả kết quả tập trung.

Dự báo thời điểm bão Trà Mi đạt cường độ cực đại giật cấp 15

AN AN |

Dự báo bão Trà Mi sẽ đạt cường độ cực đại khoảng cấp 12, giật cấp 15 khi tiến đến vùng biển quần đảo Hoàng Sa trong ngày 26.10.

Giờ thứ 9: Đứa con bất hạnh - Phần 1

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Bé gái trong câu chuyện ngày hôm nay phải ở với bố dượng của mình sau khi mẹ đẻ ly hôn. Đứa bé sẽ lớn lên như thế nào và có cuộc sống ra sao?

Diễn biến mới vụ hóa đơn nước cao bất thường ở Thái Bình

TRUNG DU |

Thái Bình - Trước hàng loạt hành động khó hiểu từ phía Công ty CP Nước sạch Thái Bình, khách hàng cho biết sẽ tiếp tục kiến nghị đến các cơ quan chức năng.

Phụ huynh cho con đi học trở lại sau khi nhà trường nhận sai

NGUYỄN TRƯỜNG |

Ninh Bình - Sau 2 ngày cho con nghỉ học để làm rõ thông tin nhà trường dùng sữa hết hạn cho học sinh uống, ngày 23.10, các phụ huynh đã cho con đi học trở lại.

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các tranh chấp lãnh thổ

Ngọc Vân |

Biển Đông vẫn là điểm nóng với các vấn đề tranh chấp lãnh thổ và khác biệt về yêu sách biển, cùng với tình hình quân sự hoá tại khu vực.

Amending the law can reduce 260 days for administrative procedures

PHẠM ĐÔNG |

The amendment to the Investment Law will shift from pre-inspection to post-inspection, reduce administrative procedures, and investors will not have to carry out certain procedures to obtain a license.

Da Nang prioritizes administrative procedures for some people

Mai Hương |

Da Nang will receive and return administrative procedure results for priority people at the centralized reception and result return department.