North-South Expressway site in Central Vietnam: Some places are completed, some are facing difficulties

CÔNG SÁNG - HƯNG THƠ |

The site clearance for the North-South Expressway through Quang Binh and Quang Tri provinces is still stuck. While some localities have completed the site handover, there are still places facing difficulties in the implementation process.

Plan enforcement

The North-South Expressway Construction Project in the Eastern Region, Phase 2021-2025, through Quang Binh Province, has 3 component projects, with a length of 126.43km, passing through 6 districts, towns, cities and 35 communes and wards. To date, the length handed over to the Project Management Boards is 126.04km, reaching 99.69%, currently 389m remains, accounting for 0.31%.

This land-blocked length passes through 3/6 districts and towns. Quang Trach district has handed over 25.29km/25.3km, with 10m remaining. Bo Trach district has handed over 28.03km/29.04km, with 10m remaining. Notably, Le Thuy district has handed over 31.583km/31.952km; the remaining length is 369m.

Mr. Nguyen Xuan Tuong - Vice Chairman of the Le Thuy District Expressway Clearance Council - said that the locality is developing plans to enforce compensation and site clearance for households that have been informed, mobilized, and fully implemented policies but have not yet agreed and handed over the site to the construction unit.

Chairman of the People's Committee of Le Thuy district, Dang Dai Tinh, said that the site clearance work in Le Thuy district is more difficult because it is the longest area in the province and the project passes through the most densely populated area with nearly 1,000 households. In addition, the land history is complicated, including land transferred from forestry farms, encroached land, disputed land, and land use origin unknown, so it takes a lot of time to handle. In addition, the district is also entangled with a solar power company and nearly 700 graves.

Vice Chairman of Quang Binh Provincial People's Committee Doan Ngoc Lam said that basically, the people affected in the project area are very active, agreeable, and create conditions for site clearance and handover for implementation.

The Vice Chairman of the People's Committee of Quang Binh province requested localities to issue enforcement decisions and develop construction protection plans for cases that do not agree with compensation and site clearance policies according to current law provisions.

About 200m of land in Quang Tri is still stuck.

In Quang Tri, Mr. Mai Quy Khanh - Deputy Head of Project Management Division 4 of Ho Chi Minh Road Project Management Board - said that the Van Ninh - Cam Lo expressway section through Quang Tri province is 32.53km long, and currently there are about 200m of undelivered land.

Due to the slow site clearance, the construction has to be done in sections. As soon as the site was handed over, the project investor, the Ho Chi Minh Road Project Management Board, immediately requested the construction unit to mobilize human resources and machinery for construction.

The project will construct 237 culverts of all kinds; 39 underpasses for people; and 45.6km of service roads. According to the Ho Chi Minh Road Project Management Board (the investor of the Van Ninh - Cam Lo expressway project through Quang Tri province), the reason why some locations have not been constructed is because of land acquisition problems. To speed up the progress, currently there are about 1,000 drivers, machine operators, workers and more than 650 machines and automobile equipment of all kinds working every day to speed up the progress of the work.

CÔNG SÁNG - HƯNG THƠ
TIN LIÊN QUAN

Sức sống mới bên khu tái định cư Cao tốc Bắc - Nam

CÔNG SÁNG |

Tại Quảng Bình có 26 khu tái định cư thuộc Dự án cao tốc Bắc - Nam đã hoàn thành, các hộ gia đình cũng di dời đến.

Tăng tốc trên công trường cao tốc Bắc - Nam ở Hà Tĩnh

TRẦN TUẤN |

Với mục tiêu hoàn thành vượt tiến độ 8 tháng, hiện Dự án cao tốc Bắc - Nam qua Hà Tĩnh đang đẩy nhanh tiến độ thi công để phấn đấu hoàn thành trước 30.4.2025.

Vạch kẻ đường nút giao cao tốc Bắc - Nam bất hợp lý

QUANG ĐẠI |

Hà Tĩnh - Sau khi kết nối với cao tốc Bắc Nam đoạn Diễn Châu - Bãi Vọt, nhiều người dân đi qua nút giao Quốc lộ 8A phản ánh vạch kẻ đường bất hợp lý.

Ngày mai, Hà Nội cưỡng chế thu hồi đất vàng mở đường lên 21m

HỮU CHÁNH |

Hà Nội - Quận Thanh Xuân sẽ cưỡng chế thu hồi đất 31 hộ dân trong 2 ngày 14 và 15.10 để thi công mở rộng đường Nguyễn Tuân dài 720m, vốn khoảng 400 tỉ đồng.

25 ngày dịch chuyển, 21 quốc gia châu Âu, 53 sân vận động

Ninh Linh |

Trong chuyến đi châu Âu mùa hè năm nay, bình luận viên Đức Anh tự hào vì bản thân đã đặt chân tới những sân vận động hàng đầu thế giới.

Kỳ lạ chuyện 2 vợ chồng cùng có tình cảm với một người (P2)

Nhóm PV |

Giờ thứ 9 - Cặp vợ chồng trong câu chuyện cùng có tình cảm với một người phụ nữ vì bà vợ là người đồng tính. Cuộc tình éo le này liệu sẽ đi về đâu?

Lời khai nghi phạm sát hại vợ giữa đường ở Vĩnh Phúc

An Vi |

Do níu kéo tình cảm bất thành, nghi phạm 27 tuổi đã sát hại vợ giữa đường rồi bỏ trốn.

Đưa con đường nổi tiếng lầy lội ở Đồng Nai ra khỏi dự án BOT

HÀ ANH CHIẾN |

Tuyến đường Nhà máy nước Thiện Tân (Hoàng Văn Bổn) được UBND tỉnh Đồng Nai đưa ra khỏi dự án BOT đường 768, Sở Giao thông Vận tải cấm xe tải để sửa chữa.

Sức sống mới bên khu tái định cư Cao tốc Bắc - Nam

CÔNG SÁNG |

Tại Quảng Bình có 26 khu tái định cư thuộc Dự án cao tốc Bắc - Nam đã hoàn thành, các hộ gia đình cũng di dời đến.

Tăng tốc trên công trường cao tốc Bắc - Nam ở Hà Tĩnh

TRẦN TUẤN |

Với mục tiêu hoàn thành vượt tiến độ 8 tháng, hiện Dự án cao tốc Bắc - Nam qua Hà Tĩnh đang đẩy nhanh tiến độ thi công để phấn đấu hoàn thành trước 30.4.2025.

Vạch kẻ đường nút giao cao tốc Bắc - Nam bất hợp lý

QUANG ĐẠI |

Hà Tĩnh - Sau khi kết nối với cao tốc Bắc Nam đoạn Diễn Châu - Bãi Vọt, nhiều người dân đi qua nút giao Quốc lộ 8A phản ánh vạch kẻ đường bất hợp lý.