Proposal not to place 2 speed levels close together on highways

Xuyên Đông |

The Ministry of Transport proposes that in cases where expressways apply two or more speed levels, there must be a transition section of at least 2km in length with an intermediate design speed level.

The Ministry of Transport is drafting a Circular to promulgate National Technical Regulations on Expressways. One of the notable points of the draft is that in the case of expressways applying a design speed level higher than one level (20km/h), there must be a transitional section of at least 2km in length with an intermediate design speed level.

The draft also stipulates that the design speed of expressways is divided into 3 levels as follows:

Level 120 has a design speed of 120km/h.

Level 100 has a design speed of 100km/h.

Level 80 has a design speed of 80km/h; for locations with particularly difficult terrain and controlled by national defense and security factors, a design speed of 60km/h is allowed.

On expressways, there may be sections applying different grades, but these sections must be at least 15km long and the design speed of two consecutive sections must not differ by more than 20km/h. In cases where expressways apply a design speed grade that is one grade higher (20km/h), there must be a transition section of at least 2km in length with an intermediate design speed grade.

The draft sets out some general requirements for highways as follows:

The structure of highway works must ensure stability, durability, and suitability to natural conditions.

Expressways have a minimum scale of 4 lanes (2 lanes for each direction), with emergency lanes arranged continuously (except for the following locations: across bridges with a span of 150.00 m or more; bridges with pillars 50.00 m or more high; tunnels; with acceleration and deceleration lanes; and auxiliary lanes for climbing slopes).

Works associated with expressways include: Service roads or side roads; Traffic management and operation centers; Rest stops, stops, and parking lots; Non-stop electronic toll collection systems for toll roads; Vehicle weight control works; Protective fences.

The cross-section of a highway can be arranged on the same roadbed or the two directions of traffic can be arranged on two separate roadbeds.

The standards for highway cross-sections are as follows:

The number of lanes is determined based on the design traffic volume, but not less than 2 lanes in each direction. The minimum lane width is 3.75m for grade 120 and 100 roads and a minimum of 3.50m for grade 80 roads.

The emergency lane has a minimum width of 3.00m for grade 120 and 100 roads and a minimum width of 2.50m for grade 80 roads.

Mid-range standard

Arrange a median strip (including a median strip and a safety strip on both sides of the median strip) to separate two directions of traffic in the case where the highway cross-section is arranged on the same roadbed. The minimum width of the safety strip is 0.75 m for grade 120 and 100 roads and a minimum of 0.50 m for grade 80 roads. The median strip is designed to ensure safety.

In case the two-way traffic is arranged on two separate roadbeds without a median strip, on the left side of the traffic direction, a safety strip and a dirt shoulder are arranged. The safety strip has a minimum width of 1.00m for grade 120 and 100 roads and a minimum width of 0.75m for grade 80 roads.

Minimum curb width is 0.75m, surface is planted with grass or other materials to prevent erosion.

Xuyên Đông
TIN LIÊN QUAN

Bình Định đề nghị chủ đầu tư cùng gỡ vướng dự án cao tốc

Hoài Phương |

Ngày 14.9, UBND tỉnh Bình Định cho biết, Chủ tịch tỉnh vừa có chỉ đạo về việc giải quyết các tồn tại, vướng mắc dự án cao tốc Bắc - Nam đoạn qua địa bàn tỉnh.

Từ 2025 có thể không còn Cục Đường cao tốc Việt Nam

Xuyên Đông |

Theo đề xuất của Bộ Giao thông Vận tải, từ 1.1.2025, Bộ tổ chức lại Cục Đường cao tốc Việt Nam thành Cục quản lý công tư.

Tăng tốc trên công trường cao tốc Bắc - Nam ở Hà Tĩnh

TRẦN TUẤN |

Với mục tiêu hoàn thành vượt tiến độ 8 tháng, hiện Dự án cao tốc Bắc - Nam qua Hà Tĩnh đang đẩy nhanh tiến độ thi công để phấn đấu hoàn thành trước 30.4.2025.

Dân Hà Nội khám da liễu hàng tháng vì 6 năm không có nước sạch

KHÁNH AN |

Suốt 6 năm qua, hàng tháng, vợ chồng anh Nguyễn Đình Minh (Hoài Đức, Hà Nội) đều đưa các con đi khám da liễu vì không có nước sạch sử dụng.

Tăng trợ cấp thất nghiệp lên 75% giúp người lao động yên tâm

MINH HÀ - HOÀNG XUYẾN |

Tăng mức hưởng trợ cấp thất nghiệp lên 75% lương bình quân là mong mỏi của rất nhiều người lao động.

Barcelona mất người, thua trận ra quân tại Champions League

tam nguyên |

Eric Garcia sớm nhận thẻ đỏ khiến Barcelona không thể có điểm trên sân AS Monaco.

Nỗ lực định hình tên tuổi từ cái bóng “ngôi sao nhí”

Ngọc Dủ |

Thị trường nhạc Việt từng có không ít sân chơi dành cho các tài năng nhí, nổi bật trong số đó phải kể đến Thần tượng âm nhạc nhí, Giọng hát Việt nhí... Đây được xem là bệ phóng cho không ít tài năng trẻ phát triển và theo đuổi sự nghiệp của mình.

Chợ đêm Ninh Kiều sáng đèn trở lại sau thời gian tạm dừng

VÂN HI - NGÂN TÂM |

Cần Thơ - Người dân bày tỏ sự phấn khởi khi chợ đêm Ninh Kiều đã hoạt động trở lại.

Binh Dinh proposes investors to jointly remove obstacles in expressway project

Hoài Phương |

On September 14, the People's Committee of Binh Dinh province announced that the Chairman of the province has just issued instructions on resolving existing problems and difficulties in the North-South expressway project through the province.

From 2025, there may be no more Vietnam Expressway Administration

Xuyên Đông |

According to the proposal of the Ministry of Transport, from January 1, 2025, the Ministry will reorganize the Vietnam Expressway Administration into the Public-Private Management Department.

Speeding up on the North-South Expressway construction site in Ha Tinh

TRẦN TUẤN |

With the goal of completing 8 months ahead of schedule, the North-South Expressway Project through Ha Tinh is currently accelerating construction progress to strive for completion before April 30, 2025.