MICE tourism opens up competitive advantages, attracting customers

Thanh Thanh |

At the end of the year, tourism businesses are stepping up promotion of Vietnam's unique MICE tourism products to reach many potential customer groups and increase revenue.

According to travel agencies and accommodation establishments, MICE tourism brings many great opportunities for the tourism economy of Vietnam in general and Ho Chi Minh City in particular. This trend is growing strongly.

Ms. Tran Thi Bao Thu - Marketing and Communications Director of Vietluxtour Company commented that Vietnam's MICE tourism products had a lot of potential for development before the COVID-19 pandemic. However, this product was interrupted by the pandemic.

Currently, this type of tourism has quite good prospects for recovery. At the same time, it needs to be promoted to expand target customer segments and create new competitive advantages for Vietnamese tourism products in the trend of the tourism industry in general and MICE tourism in Asian destinations constantly improving competitive advantages.

"Currently, the company is promoting marketing and introducing unique MICE tourism products of Vietnam to groups and businesses in international markets through direct and online marketing channels," said Ms. Thu.

Grasping the potential of MICE tourism, many trade promotion activities and searching for potential markets have been continuously implemented by Ho Chi Minh City and achieved many positive signals.

Recently, Ho Chi Minh City also won a grand prize at the World MICE Awards 2024 in the category of Asia's Leading MICE Destination. This is the 5th consecutive time Ho Chi Minh City has won this category.

According to Ms. Nguyen Thi Anh Hoa - Director of Ho Chi Minh City Department of Tourism, the city identifies MICE tourism as one of the four main types of tourism that must be invested in and strongly developed.

In the period of 2022-2025, the Ho Chi Minh City Department of Tourism signed a cooperation agreement with many related units to implement the MICE tourism program with key contents such as developing and promulgating the Ho Chi Minh City MICE tourism policy, developing tour programs to visit Ho Chi Minh City, and establishing a MICE tourism working group.

Thanh Thanh
TIN LIÊN QUAN

Định vị thương hiệu du lịch MICE Việt Nam trên bản đồ thế giới

Phạm Huyền |

Du lịch MICE được đánh giá là loại hình du lịch có tốc độ tăng trưởng nhanh. Các doanh nghiệp tại Việt Nam đang nâng cao chất lượng dịch vụ, đào tạo nhân lực, bổ sung cơ sở vật chất, hạ tầng chất lượng cao… để đẩy mạnh phát triển loại hình này.

Bước tiến trong quảng bá, phát triển du lịch MICE

Ý Yên |

Từ sự kiện đoàn 4.500 khách Ấn Độ của tỉ phú tập đoàn dược phẩm lựa chọn đến Việt Nam, có thể thấy ngành du lịch đã đạt những bước tiến ấn tượng trong công tác quảng bá, xúc tiến và phát triển du lịch MICE.

Dự báo du lịch MICE bùng nổ dịp hè 2024, bật tăng doanh thu

Thanh Chân |

Theo các doanh nghiệp du lịch, thị trường khách đoàn, khách MICE là mảng kinh doanh chiếm số lượng khách lớn và mang đến doanh thu lớn vào dịp hè. Đặc biệt, hè 2024 là giai đoạn có nhiều thuận lợi cho mảng du lịch MICE nội địa.

Phó Chủ tịch tỉnh xin tạm nghỉ việc để điều trị chấn thương

HOÀI THANH |

Lâm Đồng - Ông Võ Ngọc Hiệp - Phó Chủ tịch UBND tỉnh xin tạm nghỉ công tác điều hành, chỉ đạo để điều trị chấn thương.

Người dân TPHCM chật vật lội nước, xe cộ “chôn chân” sau cơn mưa lớn

MINH QUÂN |

TPHCM - Tối 7.10, cơn mưa lớn đã gây ngập sâu nhiều con đường ở quận Bình Thạnh, khiến người dân chật vật lội nước và kẹt xe về nhà.

Chủ quán cafe ở Thái Bình "choáng" vì hóa đơn nước quá cao

TRUNG DU |

Thái Bình - Chủ quán kinh doanh cafe tại TP Thái Bình gửi đơn khiếu nại đến công ty nước sạch vì hóa đơn tiền nước liên tục tăng cao bất thường theo thời gian.

Khẩn trương di dời 1 hộ dân khỏi vùng sạt lở đất ở Lâm Đồng

HOÀI THANH |

Lâm Đồng - Xã Lộc Thành, huyện Bảo Lâm vừa khẩn trương di dời một hộ dân khỏi vùng sạt lở đất để đảm bảo an toàn.

Báo Nhật viết về GDP quý III của Việt Nam tăng vọt 7,4%

Song Minh |

Tăng trưởng GDP quý III năm 2024 của Việt Nam tăng vọt 7,4%, cao nhất trong 2 năm là tiêu đề bài viết trên tờ Nikkei Asia ngày 6.10.

Positioning Vietnam MICE tourism brand on the world map

Phạm Huyền |

MICE tourism is considered a type of tourism with a fast growth rate. Enterprises in Vietnam are improving service quality, training human resources, adding high-quality facilities and infrastructure... to promote the development of this type.

Advances in promoting and developing MICE tourism

Ý Yên |

From the event of a group of 4,500 Indian guests of a pharmaceutical billionaire choosing to come to Vietnam, it can be seen that the tourism industry has made impressive strides in promoting, promoting and developing MICE tourism.

Dự báo du lịch MICE bùng nổ dịp hè 2024, bật tăng doanh thu

Thanh Chân |

Theo các doanh nghiệp du lịch, thị trường khách đoàn, khách MICE là mảng kinh doanh chiếm số lượng khách lớn và mang đến doanh thu lớn vào dịp hè. Đặc biệt, hè 2024 là giai đoạn có nhiều thuận lợi cho mảng du lịch MICE nội địa.